Bored...

Sitter och surar för att jag inte kunde gå till jobbet idag.
Har gett upp hoppet om att någonsin bli frisk. Det är som alla säger, jag har fått svininfluensan.
Men vad har jag varit med för svin då tro? Grisfulla människor isåfall, haha. Annars tycker jag att dom jag umgås med är bra och det är bara Monika som fått en febersläng och ingen annan så vitt jag vet och jag har då
inte varit och grisat runt nånstans heller. Märkligt.

Har suttit och internetshoppat lite för att fördriva tiden. Det var länge sen men nu behöver min kära dotter lite nya fina kläder när hon blir stora flickan och ska börja på högstadiet. Är ruskigt less att se henne gå omkring i sina rastabyxor och bylsiga tröjor faktiskt. Men det är ju Sara så egentligen vad ska jag bry mig.
Utmanande kläder och märkesjeans kommer det nog att tjatas om vad det lider och då kommer man att slita sitt hår för att man inte har råd så varför gnälla?

Jag minns själv när jag var i den åldern när det var Levi´s som gällde och morsan tvingade mig att plocka blåbär för att finansiera mina dyra jeans.
Jag som inte är nån skogsmulle plockade blåbär i argen i flera dar och fick mina pengar och då tyckte hon att jag varit så duktig så hon betalade dom åt mig. Då var jag INTE glad kan jag säga och har aldrig plockat bär sen dess. Och kommer nog inte att göra det heller.

Imorgon ska jag tillbaka till doktorn och ta en ny sänka och för lite mer ingående prover.
Helgen som kommer ska jag fanimej vara tipp topp för jag och Carina har ju bestämt att det ska va partaj. Sista utgången och festen på ett tag för mig iallafall.
Har ju haft en vit vecka i princip och det vete gudarna om min kropp är i chock över brist på alkohol så att det är därför den svettas och mår lite konstigt.
Är det inte tecken på abstinens?? Huga, isåfall är jag verkligen i behov av professionell hjälp.

Ska snart börja med det roliga och ta hem lite tapetkataloger och börja kolla lite golv till mitt nya hus. Har bestämt att det ska rivas vägg och läggas nytt golv omgående innan jag flyttar in möblerna. Inget att skjuta på.
Golvet är rålejt och brunt och dystert och tapeterna i 2 av rummen är kvar sen jag bodde hemma och hade Carola och Ingemar Stenmark på väggen med toppeluva och texten "Ät gröt -bli stark" så det är nog på tiden att det uppdateras...
Har sagt att barnen ska få välja vad dom vill ha i sina rum så vi får hoppas att det blir nåt som står sig och inte nåt med en massa figurer på och sånt.
Sara skulle väl önska att det fanns Amy Diamond tapeter men det kan dom väl fan inte ha hittat på?!

Men det ska bli kul. Tapeterna fixar jag själv men golvet och väggen kommer jag nog bara att pröjsa nån för att hjälpa mig med. Det är inte min grej.

Nä nu är det slutsvamlat och duschen som gäller. Det blir några omgångar under vattnet varje dag för man känner sig ganska äcklig.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Halloj! Fan va duktig du är på kommentera, jag ska verkligt försöka skärpa mig på den biten..Du hade ett roligt inlägg idag, fick mig ett gott skratt :)Men alltså är du inte frisk än...de kanske är svininfluensan...säkert att du inte varit kring några svin ;)??? Så himla kul att tapetsera om o fixa lite i nya huset, måste ju kännas fantastiskt att få börja om på ny kula..Så det blir party i helgen, kanske man kan få hänga på om nu inte du o carina vill vara solokvist?? Antar att barnen har kommit hem nu, skönt att ha "flocken" samlad..Hoppas du kryar på dig snart!! Kraam

2009-08-10 @ 22:17:54
URL: http://www.nogg.se/2grabbar1mamma
Postat av: Linda L

Självklart ska du med! Hade redan planerat att ringa dig också, du passar in med oss partypinglor! Kram

2009-08-10 @ 23:06:34
Postat av: Linda

ha ha...kul:) då hörs vi närmare..se till då att va frisk tills dess!! kram igen

2009-08-11 @ 07:48:59
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0