En ding ding värld

Igår hade jag inte så mycket på tapeten annat än att få träffa mina kära barn som jag längtat efter.
Manne kom hit med Sara på förmiddan för hon skulle fara till stan och sova hos en kompis så jag hann väl träffa henne 15 minuter kanske men jag kan ju förstå att hon saknat sina vänner också nu när dom varit borta i en vecka.

Senare på eftermiddan tog jag bilen och skulle åka till Blåsmark för att krama på Emil också men det gick ju sådär. En lastbil hade vält och vägen var blockerad så jag fick vända och åka över Svensbyn istället.
Stannade där en stund och pratade och for sen till Monika o Nisse och såg film.
I 20 minuter iallafall tills Emil ringde och ville att jag skulle komma och hämta han.
Manne skulle sova hos Emelie och Emil ville inte sova hos farfar utan han så han ville komma till mamma.
Och självklart åkte jag och hämtade han.

Jag orkar inte ens kommentera det vidare mycket men det är Manne som har propsat på att vara med barnen i veckan när han har semester men som vanligt så är det ju Emelie och han som går i första hand. Kunde inte hålla sig med barnen ens första dagen sen dom kom hem. Förjävligt. Det är som att säga att nu är vi hemma så nu är det roliga slut med pappa.

Jag är då glad att han är här så nu får jag bara se till att fylla upp med lite mat för jag vet då inte när Manne ska hämta han.

Senare i eftermiddag ska jag följa med mina föräldrar till Skoogs för att dom ska skriva kontrakt och få koder och information ang lägenheten.
Pappa ringde igår och ville att jag skulle följa så jag gör väl det.
Mamma hittade inte till lägenheten sist vi skulle dit och pappa är ju som han är och glömmer ibland att ta på sig shorts och åker iväg i kalsonger så det kan nog vara bra om jag är med.
Men ju mer jag tänker på det så brås jag rätt mycket på min pappa så jag vet inte vad det ska hjälpa men nåt kanske jag kan hjälpa till med.

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Det är ju inte så lätt att planera nåt heller som det verkar fast jag skulle vara barnledig i veckan eller vad man då ska kalla det.
I och för sig så är jag ju inte full med energi än så det är ju inte nåt märkvärdigt som man isåfall skulle göra men ändå.
Väljer nog att inte planera nåt och avsätter tiden till barnen istället.
Det är ju ändå det viktigaste.

Nä nu ska jag ta och dricka dagens 20 kaffekopp och fundera på vad jag ska hitta på. Emil åkte iväg till en kompis efter att vi varit och köpt en cykelhjälm så han kunde ta sin gamla cykel eftersom Manne var och hämtade den andra och tog den till Blås igår.
Som det är nu med tjorv hit och dit så är det nog lika bra att det finns en extra här.

Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trist att det har "börjat om" med tjorv å tjafs! Men som dom säjer.....bättre en unge hemma än svininfluensa under röten! Gammalt Baltimore uttryck.

2009-08-11 @ 22:24:00
Postat av: Jag själv

Jo det känns trist. Svininfluensan under röten står jag för och barnen kommer dit dom känner sig trygga. =)Tack för kommentaren!

2009-08-11 @ 23:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0