Hemkommen sjukling

Ja, nu är jag tillbaka på hemmaplan då. Kom hem igår kring halv 5 på eftermiddan och var helt slutkörd kan jag säga.
Trippen till Stockholm har varit trevlig men jag har varit så febrig så jag har bara gjort det jag absolut var tvungen till, bland annat Gröna Lund med barnen och föräldrarna då förstås.
Barnen hade jättekul och åkte och åkte tills dom storknade.

Det blev ju gråtkalas som vanligt när vi skulle skicka iväg Kristen med sitt flyg. Hon brukar oftast börja dagen innan hon ska hem men nu hade dom ju fullt upp med Grönan så det blev när barnen sa hej då och åkte iväg med Manne från Arlanda.
Hon tycker verkligen om att vara här och det är ju bra för då vet man att hon haft kul ändå.

La mig och sov när jag kom hem igår och det blev liksom aldrig att kliva upp annat än för att gå och pissa så jag har legat i sängen i princip sen halv 6 i går eftermiddag och klev upp strax efter 7 och tänkte ligga på luren när vårdcentralen öppnade men det var ju inte till nån nytta för dom ville inte kolla upp mig.
5:e dagen med feber och det var tydligen normalt. Igår när jag la mig hade jag fortfarande 40 graders feber och jag är jääävligt less nu kan jag säga.
Man både känner sig och ser ut som hej kom och hjälp mig.

Idag ville dom som ska köpa huset komma hit och visa sina föräldrar hur det ser ut och jag vet inte om jag ska orka med det eller ringa återbud.
Har ju inte precis så städat heller för min plan var ju att göra det nu när jag kom hem och varken har främmande eller barnen men nu orkar jag då inte.

Nu skulle jag behöva äta nåt ordentligt och få mig en kaffekopp men som vanligt så finns det ingenting hemma. Suck.
Måste även masa mig iväg till apoteket och fylla på med alvedon för att orka med mitt liv.

Så nu är det bara att rycka upp sig och fixa det som fixas bör och hoppas att kärringen på vårdcentralen har rätt när hon säger att febern kan försvinna lika snabbt som den kom för jag har annat som jag vill göra sista dagarna innan jag ska tillbaka till jobbet.

Ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0