Vimmelkantig

Usch och fy vilken jobbig dag...
Började med fikarasten när jag klantade mig och välte ut en hel burk med smörgåsgurka över hela golvet i personalrummet och fick genast veta att en 2 dagars var för mycket för mig när jag släntrar in trött och darrig.
Men min kollega hade då ett sår på näsan efter sin festarhelg och jag frågade inte ens vad som hänt eller trackade hon. Moget av mig måste jag säga.

Sen hade vi ju då äldreboendet där jag städar där det är nån gubbe som springer i korridorerna och pissar. Låter inte så hemskt men det luktar fan inte gott när man blöter upp pink som legat och grott i flera dagar. Så där stod jag och hade kväljningar och min kamrat kollade på mig konstigt. (Beda, det var inte det minsta roligt...jag vet att du sitter och skrattar.)
Hade samma problem förra veckan och nu måste Sherlock Linda ta reda på vem det är och sätta på en blöja, eller förresten, det får nån annan göra men nåt måste hända för jag pallar inte det där.

Har varit och shoppat mig en tv-bänk idag via blocket, 400 kr. Perfekt, jag hatar hyllan som är på väggen nu så nu ska det bli ordning och reda!

Barnen hade ställt till kaos när jag kom hem idag och jag var inte glad alls. Det är då inte mig dom brås på när det gäller städning och ordning kan jag säga.
Ju längre in i huset jag gick desto mer undrade jag varför jag inte stannade kvar på jobbet och fick lite flex istället.
Nu har jag några timmar för mig själv.
Sara har farit till Hortlax och friar eller nåt och Manne ringde faktiskt och frågade om han kunde låna Emil nån timma för dom skulle till Arnemark.

Då är ju frågan, ska jag göra nytta eller bara åka och dricka en kopp kaffe med nån och bara slappa.

Ska fundera på det över en cigg nu så det här får vara allt för idag.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: beda

Ja du har så rätt.....jag sitter här i soffan å skrattar så jag nästan pinkar på mig....du kan ju komma hit å skura också...hahahahah

2009-08-31 @ 19:24:18
Postat av: Linda

ASG!! ja du...de där är ju vardagsmat för oss Beda eller hur ?? ;))hi hi

2009-08-31 @ 20:34:30
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0