Drömmar

Jag liksom svävar fram, jag är på väg upp mot Nicklas hus och genom fönstret kan jag se hur han står vid spisen, köket är färdigställt och på armen har han ett litet barn.
När jag närmar mig dörren stannar jag till och ser hur han pratar med någon och skrattar.
Jag sträcker mig mot handtaget och ska gå in men jag kommer aldrig fram till dörren, jag glider hela tiden tillbaka och kan inte komma fram.
Jag kämpar och kämpar och plötsligt ser jag genom fönstret när jag själv kommer upp bakom Nicklas och barnet och ger dom en kram...

...åsså vaknar jag.
Det är andra gången på några dagar som jag drömt samma dröm. Jag vet inte om det är vackert eller obehagligt men konstigt är det då. 
Kan inte komma ihåg att jag någonsin haft samma dröm flera gånger. 
Brukar inte ens komma ihåg vad jag drömt. 
När jag slog upp ögonen så var då inte han där. Han kunde inte sova så han hade klivit upp och när han kom och la sig igen så kunde inte jag somna om. 
Typiskt. Ledig och allt. 
Så nu sitter man här samma tid som man brukar kliva upp en måndag och har varit vaken i snart 2 timmar. 

Nu är det snart ett nytt år. 
Tiden springer iväg och jag tycker att det var alldeles nyss vi var i Jörn och firade nyår.
Detta år så har vi blivit bjudna till Nicklas grannar och ska dit och äta gott och umgås. Det blir nog kanon det.
Lördag hade vi en rantarkväll. 
For först till hans bror för att han skulle ha hjälp med nå grejs och när vi gjort det så for vi till mina föräldrar och åt middag. 
Sen tillbaka till brodern och där såg jag och hans sambo film medans dom fixade i garaget.

Igår var vi varit på lite mellandagsrea och skulle kolla en kamera till mig och Nicklas skulle kolla köksbord och stolar.
Jag sket då i kameraköpet för nu, men det fanns några fina bord och stolar på EM som han kollade på. 
Beroende på vädret för dagen så får vi se om det blir till att åka till Umeå så han får beställa sitt kök. 
Det ska bli hur spännande som helst att se slutresultatet på detta för det verkar vara genomtänkt och blir säkert skitsnyggt.

Avslutade kvällen med en bastu och mys. 
Hade varit ute och skottat tidigare och jag är så less på allt snöande nu. 
Jag var som en snöboll innan jag var klar. Nu borde det finnas snö så det räcker för alla som har skoter och skidor som lockar. 

Nu kurrar magen, som vanligt då, så nu ska jag se om det finns några rester att stoppa i mig innan jag ska göra ett nytt försök med sömnen och krypa ner i värmen under täcket. 
Skulle vara skönt att sova någon timma till när man är van att sova till 11 iallafall, sjusovare som vi är. 
Annars har jag många timmar att döda innan nattugglan behagar vakna...

Jaja, ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0