Inflyttningsfest

Alltså vilken kanondag det var igår.
Efter en hyfsat lång sovmorgon började Nicklas med lammsteken som han skulle laga inför middan.
Hade bjudit hit några vänner som skulle äta med oss innan festen startade. 
Sen blev vi bjudna på födelsedagskalas med tårta och fika, sen hem och fixa till sig och ladda upp med en cider.
Jättegott var det då och efterrätt och allt.

Sen hade jag beställt en smörgåstårta med Beda och det var ju hur mycket som helst.
Det pratades om att det var typ 45 bitars och trodde att det skulle vara enorma mängder kvar idag men den var så god så nog hade vi bara tur att det fanns lite bakistårta kvar åt oss.
Tusen tack för det Beda, du är bäst på sånt tanten. ;)
Svamlade med lite roliga lekar i repris och surrade och alla verkade då ha en kul kväll.

Nu har vi just kommit hem från Nicklas pappa som har haft lilla julafton idag.
Där blev det ännu mer mat och fika så nu känns det som att man har käk upp till öronen. Trevligt var det då och nu är man lagom trött och slö så jag gissar att det blir en tidig kväll, åtmistonde för mig.

Fredagkväll var vi på Golden och åt middag, tänkte att jag skulle bjuda han på mat för att han är så fantastiskt bra och ställer upp hela barnveckan och kliver upp med barnen och kör Emil till och från skolan nästan jämt och det är ju väldigt uppskattat från både min och sonens sida. 
Emil var och tog influensaspruta nr 2 i fredags och åkte på feber så jag jobbade bara till lunch och for hem till han sen.
Verkade inte hålla i sig så länge och nu är han då frisk igen.

Nu ska jag ta och gå och ta en varm dusch och lägga mig på soffan för resten av kvällen. 

Trevlig kväll!




 


Kommentarer
Postat av: Monika

Tack gumman för en super trevlig kväll! Precis som det ska vara på en hemmafest!!!

Puss och kram!

2009-12-14 @ 05:45:05
Postat av: Jenny

Du har så rätt så. En riktigt trevlig kväll.

tack o puss

2009-12-14 @ 09:11:01
URL: http://zantoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0