...och året var 2009

Januari

Året firades in i Jörn med alla våra husvagnsvänner. Mycket trevligt, alla var glada stora som små. Vi hade bott 1 år i vårat nya drömhus och trivdes som fisken i vattnet. Vi hade inhandlat grejor för att bygga en ny förgård inför våra nya husvagnsplatser som vi skulle flytta till nästa säsong.

Februari

Denna månad började familjens första födelsedagar som vanligt varje år. 4 stycken att avverka efter varann och först ut var ju då exet och strax efter kommer ju Sara. Vid det här laget så firades alla hjärtans dag på 2 ställen utan min vetskap, för då hade man fått konkurrens några kilometer bort.
Exets present var dyr men jag tyckte att han förtjänade nåt kul och hade därför köpt Lips, sångspelet till vårat X-box.
Vad min kära dotter fick minns jag inte riktigt, vad det än var så förtjänade hon det, makens minns jag väl eftersom jag inte långt efteråt bara ville ställa mig och spotta på både han och hans fina present.
Emil åkte även lilla vasaloppet på skolan och jag var givetvis där och hejade på han och han var så duktig.

Mars

Emil fyller 9 år. Vi håller kalaset på bio 3:an och det är nog där mina misstankar om att min man inte är ärlig mot mig blir verklighet för mig. Alla tecken finns där för det har jag sett ett tag. Han betedde sig precis som tidigare dumt nog. Han duschade med telefonen, sket med telefonen, sov med telefonen och man kunde gissa att det var dyrbara diamanter som han gick omkring och bar på. I efterhand så vet jag att han satt och sms:ade med älskarinnan på sin egen sons födelsedagskalas.
Några dagar innan min egen födelsedag så var det bekräftat att man var sviken, igen...
Det som faktiskt bekymrade mig mest var att vi numera just köpt ett hus för över miljonen. Jag fick en blomma av han när jag fyllde år.
Vi var även på en bekants 40 års fest just i den vevan, för hur det än var så skulle vi ju lösa det här. Det var ju mig han ville va med. Det började kännas lite bättre.

April

Hade pratat med en enda vän om det som hänt. Vi skulle ju fira påsken uppe i Jörn och kände att jag behövde prata ut om det här med någon och hon visste vad som hänt tidigare gånger.
Påsken var katastrofal, han kunde inte bestämma sig för vem han ville vara med. Jag ville bara hem och antagligen så påverkade vi stämningen till det sämre för alla som var där.
Vi kom hem och gick till familjerådgivningen men det var bara ett spel för gallerian och det tog inte länge förrän jag insåg att det inte skulle bli något mer år på våran nacke.
Den här månaden gick allt åt helvete.
Alldeles för många lögner och jag kan än idag undra: hur kan man totalt sakna samvete och bara lite kärlek till den man delat 17 år tillsammans med?
Han fick då åtminstonde känna på att han var utan familj nu och bodde lite här och där ett tag.

Maj

Hade varit sjukskriven från jobbet några veckor, ett sorts sorgearbete kan man säga. Det kändes som att nån hade dött och det var ju på sätt och vis något som jag skulle bearbeta, att jag lämnar halva mitt liv som jag tillbringat med samma person.
Efter enorm stöd från vänner och familj så mådde jag i början av denna månad må riktigt bra.
Hade fullt upp med att försöka sälja villan och fixa till det som behövdes i huset.
Hade några veckor med mycket folk som sprang och kollade på huset.
Vi hade nog landat i situationen både jag och barnen mer eller mindre och det var fler glada stunder än ledsna.
Under denna månad började Nicklas smyga sig in i mitt liv.
Av alla vänner jag hade omkring mig så var han en av dom som fanns omkring mig och gjorde mig glad.
Då var det inte tänkt som något speciellt. Men jag tror att det var i slutet på denna månad som det hettade till för första gången.

Juni

Har inte så mycket speciellt som jag kan komma på i denna månad. Gick nog mest och längtade efter semester. Barnen fick sitt välförtjänta sommarlov och vi började se fram emot kusinens besök från USA.
Vi hade ett sista besök på familjerådgivningen och denna gång mest för att kunna prata om hur vi bäst skulle lösa det med barnen och sånt praktiskt.
Firade midsommar med barnen hos Bedas mamma och det var fantastiskt kul och otroligt snällt att vi fick vara med när vi inte visste var vi skulle ta vägen.

Juli

Började månaden med att gå på några vänners bröllop. Superkul.
Vid det här laget så var det ganska intensivt med Nicke. Jag har många roliga och spännande minnen från oss under den här månaden.
Det var semesterdax och min systers dotter kom på besök och bodde hos mig i 3 veckor.
Det blev klart med husköpare och jag kände mig otroligt stolt över att ha fixat det där alldeles själv.
I slutet på månaden åkte vi till Stockholm för att tillbringa kusinens sista dagar där på Grönan och bara se nåt annat än hemmet. Såklart så åkte jag på värsta sjukan och mådde pyton hela trippen. Gissar att det var svininfluensan. Barnen möttes upp på arlanda av sin far för vidare färd med bil till andra släktingar så jag flög hem själv med mina föräldrar.

Augusti

Var sjuk ungefär en vecka in på denna månad och blev mer eller mindre omhändertagen av min kära när jag väl var hemma.
Skrattar gott när jag minns hur jag mitt i natten blir väckt ur min feberdimma när han tagit sig in för att hälsa på. Full, kramig och jag var varm som en kamin. Dom 2 nätterna det hände är nog enda gången jag inte uppskattat våran sked.
Skolan börjar om och stora Sara har nu börjat på högstadiet! Och Emil 3:an.
Går även på banken och gör klart husaffären. Mitt nya hem är klart.

September

Flyttmånad. Minns inte datum men det var där i mitten eller efter det som mina föräldrar åkte utomlands och jag började flytta mina saker med hjälp av vänner.
Efter att jag och Nicklas bara sovit tillsammans när jag varit barnledig tidigare så tog vi steget till att göra det även när barnen var här. Fungerade alldeles utmärkt!

Oktober

Precis i starten av denna månad, 1:a, var jag på banken för hundrade och sista gången och sålde Bruksvägen.
Sista etappen innan jag kan lämna allt gammalt bakom mig. Skönt.
Annars vet jag inte riktigt vad jag kan berätta om under oktober månad annat än att jag känner mig lyckligare än någonsin och trivs som fisken i vattnet i mitt nya liv.
Vi lånade även mina vänners husvagn och åkte tillbaka till brottsplatsen Jörn, denna gång var det jättetrevligt!

November

Har varit med Emil till tandläkaren på lasarettet för att röntga hans tänder. Han har ju ett minimalt underbett så han ska få tandställning för att se om det kan korrigera hans bett.
Fick även en tid till vanliga tandläkaren som informerade om att det troligtvis blir redan i januari som han ska få den.

December

Har handlat julklappar som en tokig, började tidigt men handlade in i sista stund.
Har haft en bra jul med mina älskade barn här, med mina föräldrar och med Nicklas familj. Jag hade inte behövt oroa mig. Jag är nöjd.
Nu känns det som att jag bara har saker att se fram emot.
I början på januari ska jag se till att skicka in fullföljden för skilsmässan då prövotiden gått ut så jag får avsluta det här en gång för alla.
2010...låter som ett bra år.
Fortsätter det som det gör nu så kommer det att bli kanon.
Jag tror inte att någon kan föreställa sig hur osannolikt det hade varit för mig om någon sagt att jag i början av nästa år skulle ha hittat någon att älska igen som jag skulle tillbringa mesta tiden med dessutom tillsammans med mina barn.
Min syster med familj kommer att komma under sommaren och bara det är ju hur kul som helst.

Jag tänker inte avlägga några nyårslöften eftersom dom alltid skiter sig, men jag kan iallafall lova att jag ska göra allt i min makt för att fortsätta ha det så bra som jag har det nu.
Jag är värd att vara lycklig.

"Jag kan sammanfatta allt jag lärt mig om livet i 3 ord: Det går vidare"


Ha ett riktigt gott nytt år!

PS. Ta det lugnt med spriten, annars kan det gå så här...DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0