Skit samma

Är hemma från jobbet och är sjuk. Vad ska man då göra när man har tråkigt om inte blogga?
Jag är fullt medveten om att jag är offentlig med vad som händer och sker och att jag får förvänta mig både ris och ros men inte att folk ska haffa mig på min krogkväll och börja dra upp saker som står på bloggen.
Men skit samma, jag har bara fått positiva reaktioner tills nu så det känns som att det kvittar.

Var hemma igår också, eller jag for iväg som vanligt och tänkte att jag skulle orka jobba hela dagen men gjorde bara dom första 2 timmarna innan jag for hem till en annan sjukling.
Han hade varit och tagit influensavaccinet dagen före med min dotter och dom blev sjuka båda två.
Dagen tillbringades i sängen och soffan med tv och film och sovning och det känns i kroppen idag kan jag säga. Ryggen är jävligt stel.
Men det var skönt och idag har jag sovit länge och förhoppningsvis vilat bort lite feber.
Det grämer mig däremot att jag missade golunch på jobbet igår och bakarkväll ikväll men som tur var så har jag ju en egen kock som fixade lyxmiddag åt oss så här mitt i veckan så det gjorde inte så mycket.
Kotletter i ugn med den där supergoda såsen och sen blev det lite glass och bär efter kvällsduschen och lite mera sängmys.
Tänk så mycket trevligare det är att vara sjuk när man inte är ensam =)

Nu är det snart helg igen och barnen kommer. Skulle verkligen behöva börja med julklappsinköp, har inte köpt en enda.
I och för sig så köper vi ju bara till barnen numer, eller jag brukar inte kunna hålla mig och köper alltid nåt litet till mor och far också och givetvis så måste jag ju lista ut vad karl´n vill ha...oj, det var inte lätt!
Jag tänker så det knakar men som vanligt så ger det mig inte mer än huvudvärk så jag får nog öppna ett reklamblad från claes ohlsson eller teknikmagasinet och blunda och peka. :)

Ser då fram emot julen. Få mysa med barnen och julgranen tog jag fram igårkväll i en pigg stund så nu står den här opyntad men ljusnätet satt kvar från förra året så lyser gör den då iallafall. Tänkte att barnen kunde få hjälpa till med dekorationerna i helgen när dom kommer.
Nicklas skulle va hos sin bror så vi var välkomna dit efter att vi varit hos mamma och pappa och det lät ju kul. Barna kommer nog inte att vilja vara där allt för många timmar när vi brukar ha fullt hus med barn och vuxna i vanliga fall så det kan ju vara kul för dom att få vara med några jämnåriga i slutet på kvällen. Och för mig med för den delen.

Nä nu ska jag slå igång en film och vila lite innan jag ska fixa middag till oss.
Måste nog gå och gräva i frysen och se vad det kan bli idag.

Förresten så kan jag ju tipsa alla som ska ge bort en julklapp till en singelkille att köpa en lösvagina med stänkskydd. Fick mig ett gott skratt igårkväll när jag hörde att det fanns såna.

Dagens video får mig att tänka på vad jag såg när jag slog upp ögonen i morse, fast utan censur, hahaha, jag har det inte så tråkigt jag.

Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Spenan

Du verkar inte ha det fyskam att va hemma sjuk me mysgubben :) :) Ett tips till julklapp till honom är ju att du bjuder han på en weekend... Ni får ju båda ut nåt av det :)

2009-12-03 @ 13:10:42
Postat av: Carina

Bjud han på en hotell övernattning på havsbadet trettondasafton,så kan jag o Ante också fixa ett.Käka gott o ha trevligt allihopa:)...krya på dig.Kram!

2009-12-03 @ 16:41:59
Postat av: Fd Lennart

Tar en lösvagina istället... pax pax pax

2009-12-03 @ 18:38:14
Postat av: Anonym

har läst din blogg till och från, från separationen från Manna till det du träffade Nicklas..

Har noterat att du har bytt åsikter från att tycka att du och Manne skulle ha hållt ihop för barnens skull för det gjorde man tydligen till att du riktigt spottar skit på folk som stannar i dåliga förhållanden just för barnen osv.. hur ska du ha det?



2009-12-03 @ 21:32:30
Postat av: Jag själv

Ja du "namnlös", jag har nog aldrig påstått att vi skulle hålla ihop för barnens skull som du menar för kruxet var att vårat förhållande inte var "dåligt" för att mitt ex var en bra skådis, men jag spottar verkligen inte skit på någon utan anser bara att barnen inte blir lyckligare av olyckliga föräldrar. Dessutom så visste jag inte själv vad lycka var tidigare utan det var mer en vana om hur mitt liv skulle vara. Nu vet jag bättre och tycker att folk ska vara glada och inte klaga så mycket. Då är det bättre att separera. Vet inte ens varför jag förklarar för det där har du verkligen läst med dyslexi.

2009-12-03 @ 21:43:48
Postat av: Berit

Herregud, så jobbiga människor som måste ifrågasätta dina åsikter. Gläds med dig att du funnit lyckan efter den jobbiga tiden. Heja Linda!

2009-12-04 @ 09:47:55
Postat av: Erica Nordsten

Man läser och tolkar efter sin egen referensram, som sagt... ;)

Om man inte själv ser om sitt hus, vem ska då göra det åt en?

Det är ens egen plikt att se till att man mår bra som förälder och hur man än vrider och vänder på saken så är det aldrig för "barnens skull" man fortsätter hålla ihop fast man mår dåligt. -Det är på barnens bekostnad! Ingen kan slå i mig att det på nåt sätt skulle vara bra för barnen om föräldrarna mår dåligt ihop! Barn uppfattar allt! Då menar jag ALLT! Suckar, gliringar, sarkasm, blickar, himlande ögon, skakningar på huvudet, spänningar, ryckiga rörelser, kvävda bråk i "annat rum", you name it.

Barnen är de som kommer i kläm i alla situationer, omän grundtanken är att skona dem!

Vill man inte vara tillsammans för sin egen lyckas skull, ska man absolut separera.

Punkt.



Kraaam.

2009-12-04 @ 10:39:47
Postat av: Maja

Hahaha knäckebrödsdansen kan verkligen få en på gott humör=)

2009-12-04 @ 11:20:23
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: beda

Live upträdande? Gjorde Niklas verkligen knäckebrödsdansen för dig...hahah det skulle man ju vilja se hahahaha.

2009-12-04 @ 14:18:35
Postat av: Jag själv

Beda, nu har du livlig fantasi. Riktigt så roligt fick jag inte ha men jag kan hålla med om att det skulle vara riktigt underhållande. Vem vet, kanske man kan önska sig ett uppträdande i julklapp. =)

2009-12-04 @ 14:31:25
Postat av: inte läcker när han dansar

det är ju så små hål i ett knäckebröd , annars hade det ju varit roligt att hänga upp dom i rad ....

Nåja, får väl se vad tomten kommer med...

Å duger inte helikoptern att vakna till längre?

2009-12-04 @ 15:19:55
Postat av: Jag själv

Somnar och vaknar med ett leende varje dag oavsett helikopter eller inte =)

2009-12-04 @ 16:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0