Bastubad och svammel

Idag så har jag tagit itu med en massa tråkiga saker, bland annat tvätt och städning. Känns som att det aldrig tar slut!

Gjorde en stor och god pastasallad till lunch, tänkte att jag skulle börja äta lite mer regelbundet nu så magen inte tjorvar hela tiden och det var gott!
Monika var ju ledsen idag och för att muntra upp henne litegrann iallafall så tog jag med mig mat och rostat och åt lunch med henne.
Satt och surrade med henne ett tag om allt möjligt.

Sen så var det ju bestämt att jag och Carina skulle åka till Jocke och äta och bada bastu i hans bastutunna.
Sagt och gjort, åkte dit och fick kött och gratäng och bastade så svetten rann och hade jättetrevligt.
Man vet ju att alkohol och bastubad kanske inte är den bästa kombinationen så det kändes lite i huvet kan man säga när jag som första person gav upp.
Kvällen blev betydligt senare än jag tänkte mig men när jag kom hem så var barnen klara för sängen och det hade då gått jättebra att underhålla sig för dom.
Hade som vanligt en skitkul kväll i goda vänners lag.

Imorgon så har jag min "kvalitetsdag" som jag kallar det. Vi får se vad dagen har att erbjuda.
Säkert ingenting.

Längtar efter närhet, kramar, att krypa upp soffan och bara se en bra eller dålig film med.
En godnattkyss och att maka sig mot någon i en sked när man ska gå och lägga sig...suck.
Ibland suger det att vara ensam.
Det är så mycket jag saknar.
Om bara en vecka så åker ju barnen tillbaka till Manne och det återstår att se hur man mår då. Har ju rått om dom så länge nu så man har nästan glömt hur det kändes att vara utan dom.

Nog med svammel och tankar, nu ska jag försöka få en riktigt god natts sömn. Det känns att man har sovit dåligt kan jag ju säga.

Avslutar med en myslåt som passar bra till nån jag kan anse ha för lite tid till att vara med.
Och nej, jag är inte kär eller så men uppskattar ändå mycket.
När vi väl ses är det alltid trevligt.

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0