~Husägare eller inte~

Ja nu har jag varit på banken med mor och far idag och luskat lite över eventuellt husköp i Hortlax. I dagens tider verkar det inte så lätt för en ensamstående med 2 barn att bara knalla in på banken och ta ett huslån men det gick nog ganska bra. Kalkylen visade ett underskott men det är horribla summor på deras kalkyler och det var hon väl medveten om. Vi pratade om att jag kanske ska börja med att hyra huset av dom ett tag för att se hur det går men annars så skulle pappa gå in som borgenär så det är lugnt. Känns skönt.

Dagen har varit bra. Emil har varit piggare och vi har tagit det lugnt och bara varit och hälsat på Tomas en sväng, jag, Beda och barna.
En riktig femetta kan jag säga för jag fick hem chilikyckling och det är inte dåligt! Tack vännen, det ska jag äta ikväll.

Igår satt jag, Beda och Bronsing och drack lite på kvällskvisten. Varmt och skönt och väldigt trevligt ;)
Fick veta ett och annat roligt av Beda och det är ju inte så ovanligt egentligen men roligare än vanligt. Charmören Niklas får en alltid på gott humör och håller låda så jag gick och la mig nöjd och glad. Som vanligt nuförtiden.

Imorgon är det fredag igen och det blir nog en liten grillning skulle jag tro. Om det är nån som skulle vilja komma förbi eller ha sällskap så kan ni väl ringa. Vet att en del ska bort på fest men nån kanske är lika vilsen på vad dom ska göra som jag. Ska in på systemet iallafall för att förse mig med nya cider.

Ser fram emot bröllop på lördag också. Håller tummarna på vädret för Jocke och Anki som säkert börjar känna lite pirr i magen...ska bli skitkul. Det är ju ändå dom roligaste människorna i det sällskapet.

Nu är jag riktigt riktigt trött så sängen skulle inte vara så oskön men jag får hålla mig nån timma till. Skulle behöva klippa gräset och tvätta så det får bli lotteri om det då.

Ha en skön afton. Kram

Kommentarer
Postat av: Beda

Ja det är ju roligt att veta att man kan underhålla sina vänner.....inte för att jag vet vad jag sagt..men men ..det var säker nå bra.

2009-07-03 @ 10:16:16
Postat av: Jag själv

Men du vet...den där i lådan...asg.

2009-07-03 @ 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0