Ibland vill jag bara gråta.

Det var länge sen nu som jag storbölade över mitt liv, ensamhet och bekymmer men nu ska man grina för andra saker då.
Mina vänner.
Alltså det finns inte bättre människor att ha i sitt liv som dom. Alla har dom egenskaper som får mig att må så himla bra och vara så nöjd som jag är idag.
Speciellt 3 stycken finns i min vardag just nu.

Den ena står dörren öppen när som helst och har alltid tid med en kopp kaffe och en pratstund fastän hon har häcken full med barn och en egen familj,
den andra har samma egenskaper och har varit hos mig idag och klippt gräset och tog oss under armarna på midsommar när vi inte hade nånstans att va,
den tredje har stått mig närmast i flera herrans år och vi pratas vid flera gånger varje dag och hittar på små men betydelsefulla saker tillsammans med barnen oftast. Hon får mig alltid på gott humör.
Var dessutom och krattade gården när jag var på jobbet tidigare i sommar. (glömmer inte din man...)

Sen har vi ju då kompisar som vill kramas och skickar roliga sms och kompisar som ringer och kollar hur läget är och det är ju givetvis också mycket värt.
Min mamma sa det i början av separationen att "du kommer att klara mig sååå bra för du har så många fina vänner. Du är ju aldrig ensam. "
Hon har rätt. Som sagt, jag är så glad över er allihop. Nu måste jag bara vara lika bra själv, men separera inte för det. Det är ändå besvärligt! :)

Jag hoppas att jag kan leva upp till eran standard för då är jag en riktigt bra vän jag med.

Nu ska det städas lite och sen blev det middag hos Beda igen. Ikväll ska jag nog köpa en stor godispåse och en cola och se nån bra film. Minns inte sist jag köpte godis...på tiden då va?

Puss och kram på er!

"Att ha en vän är som att vakna och känna att solen skiner"

Kommentarer
Postat av: beda

Det är alltid roligt att kunna hjälpa en vän. Kram

2009-07-06 @ 14:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0