Sminkad eller osminkad?

Har ju aldrig varit så brydd om mitt utseende annat än att vara fräsch och ha rena kläder men jag kanske måste börja tänka om nu...?

Alla mina vänner är ju "sminkare" och tar alltid på sig mascara åtminstonde när dom ska nånstans iallafall och jag kan komma med håret på ända och är alltid osminkad annat än då jag ska på fest, och då är det inte så märkvärdigt heller.
Nu är det ju så att jag fått otroligt många reaktioner på mitt utseende sen bröllopet i lördags.
Sms, kommentarer på facebook, komplimanger av dom som var där och jag blir givetvis jätteglad över att vara snygg som dom säger, men måste man verkligen börja med det? Orka!

Nu är det ju förstås inte så konstigt att folk i min närhet reagerar när man klätt upp sig och sminkat sig när man annars (tydligen, haha) ser ut som hej kom och hjälp och ingen kom.
Detta sminkfenomen är ju tydligen en vanesak säger alla men jag gnuggar ju ögonen, använder aldrig paraply och är inte det minsta van så jag vete tusan om jag skulle vara snygg vidare länge.

Gör iallafall ett nytt försök i helgen att bli "snygg" och får väl ta före och efterbilder så jag får se om det verkligen är värt det.:)
Kanske är dax att börja bli vuxen, för det är man väl när man sminkar sig, lockar håret och går med handväska på stan?
Min dotter har säkert förbrukat lika mycket spackel som jag har gjort under min livstid...och jag tycker att hon är lika vacker utan.

Men en sak är då säker, tackar och bockar för alla positiva ord och reaktioner.
Det är klart att det är kul att höra att man inte är helt off på "singelfronten" och att man är en pingla!

Ni är då alltid snygga ni sminkade vänner. Kanske joinar er...;)

P&K

Kommentarer
Postat av: Monika

Jaha, och jag då??? Fick inte jag vara med då?

"Alla mina vänner sminkar sig"

Nähä, jag sminkar mig ju typ aldrig, alltså ser jag med ut som hej kom och hjälp mig....=)

2009-07-08 @ 10:34:18
URL: http://matrixochklara.blogg.se/
Postat av: Linda L

Jaha ja, tyckte att du sa att du läst kommentaren jag skrev igår...

2009-07-08 @ 11:57:51
Postat av: beda

Vi får väl ordna en smink och styling kurs åt dig :-)

2009-07-08 @ 14:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0