En helt vanlig dag

Nu har man ätit middag efter en dags arbete. Spagetti och köttfärssås. Det är väl nästan första gången jag använder spisen sen i april...mikromat, tack för det. Sara for till stan på förmiddagen så jag tyckte lite synd om lilla Emil som fick var hemma själv hela dan så jag for hem på lunch och tänkte att han kunde följa med mig sista timmarna på jobbet. Manne går ju eftermiddag nu varannan vecka och jag ringde och frågade om han inte kunde hitta på nåt med Emil nån timma. Det skulle han kunna tänka sig men var dryg och hade inget intresse av att prata så när vi la på luren visste jag inte om han skulle lämna sonen på mitt jobb när han skulle iväg eller om han skulle köra hem han. Emil ville ringa och fråga vad dom skulle göra för han brukar mest bara se tv hos pappa sa han men då ville inte Manne svara så då följde han mig på jobbet iallafall. Har gett som förslag till Manne att han kanske ska ha barnen den veckan han går em istället så behöver dom ju inte vara själv varje vecka under sommarlovet och komma och sova hos mig men jag har inte fått svar på den frågan. Han är ju ledig fredagar då och borde ju få mer tid med dom på det sättet. Tycker inte att det ska vara så kul för barnen att vara hemma själva hela dagarna och jag vill gärna ha lite koll på var dom är och jag har inte möjlighet att fara och köra dom kors och tvärs på arbetstid. Tycker även att det borde va i hans intresse att vara med barnen om han är hemma hela dagarna. Jag vill ju gärna träffa dom även om det inte är "min" vecka. Men vi är olika allihop och tur är väl det. Började jobba klockan 5 imorse för att kunna fara hem så tidigt som möjligt till barnen och det var TUNGT kan jag säga. Ändå gick vi och la oss och mös redan strax efter 21 igårkväll. Emil påpekade viskande när Sara hade somnat att "vi har gått och lagt oss ganska så tidigt idag. Klockan är inte ens halv tio..." Skönt var det iallafall. Känns som att man börjar bli alldeles för gammal för en 2-dagars numera, men kul var det. Nu är det dax att hänga lite tvätt och dammsuga. Ser förjävligt ut här faktiskt. Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0