Förklaring

Tänkte ge en förklaring till mitt bloggnamn till alla er som inte vet historien bakom, jag kan förstå om ni undrar. Ännu mer kommer ni att undra när jag berättar att det är Marianas pappa som döpt mig...

Förra sommaren var vi med husvagen hos dom i Alter för att vara med på kräftfisket. Hela familjen Lindqvist åsså vi. Som tack för att vi fick hysa in oss så köpte jag och Manne en jättesnygg blomma på affärn som vi gav till dom. Blomman står snygg och fin på bordet och då läser dom på lappen som medföljer och där står det att blomman heter Sophora.
Det var ju förstås ett ypperligt tillfälle att ge mig ett smeknamn. Ganska kul historia faktiskt.

Har varit en trevlig dag idag. Var hos Tomas efter jobbet med barnen och drack en kopp kaffe och kollade in så fint han fått det. Sen for barnen åt var sitt håll och jag dök in hos Monika o Nisse en sväng.
Projektet med lampan i trappen tar aldrig slut så vi spånade på lösningar med det och det får vi se hur det blir med det.

Manne och hans far har varit här och målat i källaren också.

Längtar efter helgen, ska bli skönt att få sooova. Är så jävla trött på morgnarna så jag snoozar hela tiden tills jag måste upp för att hinna städa nåt...

Känner mig kramig, skulle haft en stor nallebjörn i sängen ibland. Levande förstås. Men den dagen kommer sen, det är jag helt övertygad om. Det finns nån för mig därute också.
Ser så många möjligheter framför mig. Ibland ska det till en sån här grej för att man ska inse hur man egentligen haft det och att man kan få det sååå mycket bättre. För hur det än är med facit i handen så inte har Manne behandlat mig med respekt under dom senaste åren iallafall. Men jag visste ju inte bättre. Det är ju den enda jag haft i alla år.

Nu tar jag nya tag. Livet är till för att levas, och fan så roligt jag ska ha!!!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0