Håhåjaja

Skattepengarna har kommit idag. Hipp hipp hurra...eller inte... Manne har krävt hälften av dom och ville ha dom insatta på sitt konto pronto och det kändes väl lite sådär med tanke på det han bränt tidigare på väldigt kort tid. Försökte prata han till rätta att han kanske skulle göra som jag och sätta undan en del för framtida räkningar och kostnader men han blev som vanligt skogstokig och har hotat med polisanmälning och jurister och allt möjligt för att jag inte kände att jag är trygg med att han ska ha så mycket pengar på kontot. Jag ska ju dock ha hjälp med att betala allt tills det här är klart. Fick iallafall nog och tänker inte tjafsa om det även om han antagligen inte skulle ha så stor nytta av att polisanmäla mig för VÅRA pengars skull men jag vill inte bråka om han inte kan förstå att det skulle hjälpa han, slösaktig som han är. Nu har jag satt in hälften av våra pengar på hans konto, han har tillgång till allt han äger med andra ord, för nu finns det inget av värde kvar att sälja. Tyvärr så står dom flesta räkningarna på mig så jag får väl bara hoppas att han tänker till...han har varit hos fogden förut men inte jag och det har jag inte tänkt nu heller. Vi får se hur det här går... Har förövrigt tagit itu med ett till av vad man kan säga kan vara Mannes problem, skilsmässopapprena. Skrev ut dom idag för en underskrift. Patetiskt att jag som blivit lämnad ska behöva göra det men uppenbart så händer inget om jag inte gör det själv. Kan man kalla service, men han säger till folk att jag ringer och vill ha tillbaka han och det finns inte på min världskarta kan jag säga...fick mig däremot ett gott skratt och undrar hur han ens kan tro det. Annars så ser jag bara fram emot torsdagen då barnen kommer igen. Nu är det godnatt, eller natt iallafall.

Kommentarer
Postat av: Monika

Bra gumman, precis som jag så gäller det att se över sitt eget bo!

Jag är stolt över dig!

Puss

2009-06-10 @ 07:23:23
URL: http://matrixochklara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du gör det förjävla bra...Vet hur jobbigt det kan va med tjafs...Kämpa på och ta till vara på det som gör dig glad :) Kramar

2009-06-10 @ 08:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0