Midsommar

Igårkväll var jag och barnen i Brännträsk hos Bedas mamma och Kurt och hade en skitkul midsommar. Trevligt folk, lekar, massa mygg och god mat.

Åkte hem kring lunch idag och har inte gjort så mycket faktiskt. Barnen har haft kompisar och jag var hos Monika ett tag när Emil hälsade på Anton.
Känner inte alls för att lägga så mycket energi på nåt speciellt utan bara mysa med barnen nu sista natten innan dom far igen...veckorna går så fort. Man hinner inte med.
Nu kommer jag ju att ha massor att göra när jag ska iväg till Kiruna så den här veckan utan barnen blir nog inte lika .
plågsam som det brukar. Kommer inte att kunna stjäla mig en kram hit och dit men jag har iallafall annat att tänka på.
Ser fram emot att fara, tjäna pengar och jobba med det roligaste gänget som finns. Förena nytta med nöje. Tjänar ju dessutom pengar på att hyra ut huset så det är perfekt.

Mamma ringde nu för en stund sen och frågade om jag är intresserad av att köpa huset. Det är bestämt nu att dom kommer att ta en lägenhet, troligtvis vid årsskiftet eftersom pappas tillstånd inte är det bästa och han kan inte koppla av utan söker sig jobb både hemma och på firman hela tiden.
Känns skönt att dom tagit det beslutet.
Det kommer isåfall att bli en kort vistelse i lägenheten men jag har pratat med barnen och dom vill jättegärna flytta till mormor och morfars hus. Sara kommer ju att få många nya vänner i Hortlax nu och Emil har ju redan Anton och har inte det minsta problem med att skaffa nya så det blir nog bra. Dessutom så har dom ju alla "gamla" vänner kvar här också och det är ju inte så långt...dom börjar bli stora nu. Billigt för mig också som får jättenära till jobbet och kan köra Emil om det skulle bli några problem med väder eller försovningar.

Imorgon när barnen har farit så är det städdag hemma hos mig. Klippa gräset är också på planeringen nu innan jag ska fara iväg.

Nu ska vi lägga oss i soffan i en hög alla 3 och se en film och skräpa ner med chips och vitlöksdip.
Ha en bra kväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0