Morgonstund har guld i mun

Är hemma från jobbet idag, vaknade med en siluett av svett efter min kropp imorse. Äckligt. Vet inte om jag är sjuk eller om det är Manne som får mig att må illa. Känns onödigt nu med tanke på ekonomin men jag får väl ta en semesterdag då. Idag är det 3:e dagen utan barnen så då brukar jag tina fram och börja må lite bättre så jag hoppas på det även denna gång. Emelie skulle tydligen sova över hos Manne inatt för hon skulle köra Sara och Amanda till bussen, dom ska till boda borg med klassen. Det var ju snällt. Jag undrar när man ska få träffa den där tjejen på en pratstund. Hon har tidigare skrivit att jag antagligen skulle slå ihjäl hon eller nåt om vi träffades men jag är inte så mycket att vara rädd för. Kommer ändå att vara oundvikligt om dom ska slå sina påsar ihop men det får vi ta när det kommer. Ska beställa personbevis idag och skicka in skilsmässopapprena. Funderar även på att göra en adressändring till Manne för det har han inte heller klarat av och jag får inget bostadsbidrag så länge han står här, inte för att jag vet om det är nån större idé att börja med det. Försäkringskassans handläggningstid är väl lika lång som det är tills det är dax att flytta... Men det känns som att han är fast här med mig när han inte ordnat med allt sånt. Jag är ingen brevbärare. Igår var jag och Mannes pappa i källaren och målade lite till. Han är fantastisk på att hjälpa till men han känner också Manne och allt är bara halvklart och det måste bli klart nån gång. Ska ner och måla golvet snart, det sista innan jag kan lägga locket på och pusta ut på riktigt. Sen ska jag klippa gräset. Anna skulle hämta mina nya jeans idag hos skräddaren uppsydda och klara för party:) Kostade 50 spänn. Billigt! Tack Anna! Bra att ni skriver kommentarer, det uppskattas. Mina tankar och funderingar här på bloggen är oftast skrivna i ett känslomässigt kaos, när jag är upprörd, besviken eller arg och det är inte alltid man handlar rätt då. Men det verkar som att ni förstår och stöttar mig i det jag gör så jag kanske inte är helt ute och cyklar i mitt resonemang...fortsätt med det. Ha en bra solig dag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag brukar säga att blogga är terapi :) iaf för mig...förstår precis vad du menar med att man oftast skriver i känslomässigt kaos...det gör då jag...och det är så skönt att skriva av sig lite...sen kanske det inte alltid tolkas av andra som jag hade tänkt...Ha de bäst...Laddar inför lördag..Tjoohoo ska bli så jävla kul!! Kram

2009-06-10 @ 22:02:40
URL: http://www.nogg.se/2grabbar1mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0