Slutkörd Linda

Sådär ja, då har man kommit hem från jobbet då. Kirunafestivalen har som vanligt varit skitkul men det är ju ganska lite sömn och många timmars arbete.

Onsdagen började vi med att ställa iordning allt inför starten på torsdag och det tog lite längre tid än vanligt för att vi hade ett till tält att fixa till i år. Oxfilerullarna.
Efteråt så åkte vi till vårat lägenhetshotell och inkvarterade oss, 11 personer och 10 sängar, men det fanns tältsängar att förse sig med också men jag, Linda och Linnea paxade ett av rummen med vanliga sängar som inte heller är så sköna men bättre än det iallafall.
Några alkoholhaltiga drycker senare åkte vi till Ripan, där äter vi alltid gott när vi är där. Tog lite mer att dricka också innan det bar iväg till Arran och svänga sina lurviga och dricka lite teqila bland annat.
Ganska blöt kväll för oss alla och vi var lagom slitna klockan 8 på torsdagsmorgonen när det var dax att gå på jobbet men det gick bra. Hade folk hela kvällen och sålde dubbelt så mycket än tidigare år så vi var nöjda.

Torsdagen gick det också ner lite dricka, det är det man gör under dagarna där för att orka med allt. Fick även mycket kramar och pussar, speciellt av en, och tänk vad närhet kan göra en glad och tillfreds. När kvällen var slut somnade vi sked och det var hur mysigt som helst...vaknade dock efter ett par timmar av hans snarkningar och smög tillbaka till min säng med brudarna för att få nån enstaka timmas sömn.
Vaknade dock med en "sked" bakom mig på morgonen efter när han undrade var jag tagit vägen och jag tar emot värmen med glädje.

Fredagen kom Jörgen och Mariana och några till för att backa upp kaoset som alltid inträffar på helgkvällarna. Jäkligt roligt att dom var där. Blev en sen kväll och lite sömn då också.

Lördagen gick fort eftersom vi hade en jämn ström med folk fram till klockan 03 när vakterna kom och sa att vi var tvugna att sluta sälja. Klockan 05 var vi iallafall i bilen på väg hem och nu sitter jag nyduschad och känner mig fräsch för första gången på flera dagar. Några minuter är det man får på sig mitt i natten när vi har varit en massa illaluktande, trötta och stressade människor som vill sova och bara har en dusch att tillgå.

Som vanligt en skitrolig festival med det roligaste gänget att jobba med i världen. Fick ju dessutom nya vänner som jag ska hitta på nåt kul med nån helg framöver.

Nu är det sängen som gäller för att vara pigg när barnen kommer hem. Har sovit ungefär 1 timma på ett dygn så det känns i kroppen om man säger så...

Natti natti eller godmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0