Sommarsnygg

Idag har jag varit på stan med barnen och Anna för att hitta lite nya kläder till min lite tunnare kropp. Allt sitter som en sopsäck och då känner man sig som en också. För första gången i mitt liv så satt första paret jeans jag provade som ett smäck så det blev en snabb affär. Skitnöjd men jag är som vanligt för kort så jag måste in på JC och få dom uppsydda. Kanoners. Nu är det bara frillan kvar sen ser man ut för nåt. Har fått nya trevliga sms idag och funderar på att iallafall ta kaffekoppen som jag blivit bjuden på men hoppa över resten...det är ju bra att man har valmöjligheter i livet. Blev ensam på middag idag, Monika och familjen skulle göra annat så jag och barnen tar nog och grillar själva nu när solen är framme. Sen blir det nog en promenad till familjen Jonsson och stör dom i deras fotbollstittande. Killarna är ju rätt snygga så det går väl an istället för att sitta hemma själv och uggla. Manne lever studentliv med E och hennes polare, sover tillsammans hela bunten. Nya Hefner kanske, inte konstigt att han behöver ett hus. Jag tycker själv att det är ganska skönt att vara sin egen nu när allt har lagt sig. Saknar närheten av någon ibland men jag får den av mina vänner på ett eller annat sätt. Mamma pratar om alla fina män som finns framför mig och att jag är ung och kommer att hitta en kanonkille snart. Jag tror hon, men jag vill vara själv ett tag framöver med mina barn och bara va. I och med att Manne redan skapat kaos i deras liv så känner jag inte att jag behöver göra mer onytta nu. Jag har kul, jag har hittat mig själv och trivs med den jag blivit. Nu är det dax att börja kolla middagen. Sojnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0