Det händer grejer

I morse åkte jag med Emil till skolan i buss för att han skulle veta hur det gick till och var han skulle plinga och så. Tänkte att det passade bra när jag ändå var ledig.
Han tyckte det var bra att jag åkte med för han kände sig lite osäker och det är klart, han har ju aldrig åkt buss själv förut.
For även till skolan när han slutade och följde han till bussen och såg till att han kom med men han fick åka själv hem och det gick bra.

Var in till stan också och tittade in i mors fars lägenhet och fixade lite till och handlade på systemet inför morgondagen.
Funderar ju på fest hos Beda och Robban men känner mig lite sliten efter veckan så jag vet inte riktigt om jag orkar en helkväll men en sväng blir det iallafall.
Har ju saknat kramisen också hela veckan och vill ju även hinna träffa han.
Ibland är det inte lätt att prioritera för jag vill ju v med alla.

Bjöd hit honom på tacos till middag idag till mig och barnen.
Emil for med Manne till Arnemark så när vi suttit ett tag med Sara och hennes polare gick vi upp till Monika o Nisse och drack kaffe och såg idol.
Har fortfarande inte fått upp min tv i vardagsrummet eftersom jag ska köpa ett nytt väggfäste, men det ska jag ta hand om imorgon.

Men nu sitter man här och längtar. Oj så enkelt det hade varit att få ha både han och barnen här dygnets alla timmar.
Förhoppningsvis så blir det så en dag.

Nu ligger Emil här i soffan och läser Berts betraktelser och jag är inte det minsta trött helt plötsligt.
Inte han heller så jag funderar på att ta fram ett spel som vi kan pyssla med ett tag.
Har plockat fram allt som han behöver till lägret han ska på imorgon så vi kan ta sovmorgon om vi vill.

Ha det.





Kommentarer
Postat av: Linda

I know the feeling...jag längtar oxå efter att ha mannen o barnen kring mig jämt...men...den som väntar på nått gott ::)) ha de bäst kram

2009-10-03 @ 08:48:47
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma
Postat av: Erica Nordsten

Ja, tänk... Det enda man egentligen strävar efter i livet är kärlek, trygghet och närhet. Man hoppas och önskar att man ska hitta rätt direkt. Man söker och finner, men det är inte alltid så lätt att hålla ihop hela paketet.

Barnen är en sak. Ovillkorlig kärlek, något som aldrig sviker. Kärleken finns där lika trygg, stark och säker som berget. Men partnern... Även om han är far till barnen finns inga garantier att det varar för evigt. Där kan tryggheten, tilliten och kärleken svikta. Rasa. Försvinna.

Men det finns en för alla. Det får de allra flesta erfara någon gång i livet. Hittar man inte rätt första gången, får man helt enkelt leta vidare.

Kraaam.

2009-10-03 @ 12:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0