Dumma dumma du!

Var på jobbet tidigt i morse för en gångs skull, tack vare kramisen kan man säga som skulle upp och iväg på jobbet.
Att vakna till värsta hårdrocksmusiken är verkligen inte nåt som jag är van så jag hoppar rakt upp första gången larmet ljuder och blir livrädd och har håret rakt upp känns det som.
Min väckarsignal är en lugn och fin trudelutt som börjar lite lågt för att sen bli högre och högre.
Hmm, måste nog se om det går att väcka tröttmössan på annat sätt hädanefter. Hihi.

Hade träningspass idag i gymmet och det var en mardrömsupplevelse! Fy fan så jobbigt.
Kondition varvat med styrka och världens hurtigaste instruktör som peppade på och fick oss att öka till gränser som ett gäng rökande, lata städkärringar inte varit i närheten av tidigare. Svettigt och flåsande, men välbehövligt och skönt efteråt, precis som efter ett jökarpass. Fast det är roligare.

Sara och en kompis åkte till stan idag så Emil blev ensam hemma och for till sporthallen för att kolla på lite innebandy.
Ringde mig under dagen eld och lågor för att fråga om han fick åka hem och hämta badkläder och bada med några kompisar.
Jag är livrädd att det ska hända något så jag ville inte att han skulle bada utan någon vuxens översyn och då kan ni ju tro att man var världens sämsta morsa...suck, det är inte lätt för dom att förstå att man inte vill vara dum utan att man är rädd om dom.
Han ansåg att det "typ är omöjligt att drunkna i hortlax simhall" och ALLA andra får ju, men det är bättre att ha en sur unge än ingen alls så jag stod på mig.
Erbjöd att åka efter jag slutat jobba men det dög ju inte såklart.
Men nu är lillkillen glad igen och verkar ha glömt hur "dum" jag är så nu är det som vanligt igen med Emme, glad och positiv.

När jag hämtade Sara från stan så åkte jag förbi Beijers och lånade hem några tapetkataloger. Vilken djungel, det finns ju hur mycket som helst.
Ska då kolla igenom dom iallafall och se om det är nåt jag fastnar för.
Skulle verkligen vilja fixa vardagsrummet nu så jag får upp lite grejor på väggarna.

Barnen har kompisar och har stängt in sig i var sitt rum med dom, jag ska sätta på lite kaffe och bläddra i katalogerna och sen blir det väl att se lite tv innan man ska kojsa.
Kramisen är borta till på torsdag och det känns ju sådär...men ytterligare ett tillfälle att sysselsätta sig med något tråkigt som jag inte har lust med när han är hemma.

Har lagat HUSMANSKOST idag, köttbullar och makaroner. Mums, jag tror att jag börjar bli lite ordnings nu igen, äntligen. Lagar mat, bakar och städar återigen.
I veckan ska jag ju dessutom försöka planera maten för helgen i Jörn men det tror jag att barnen får bestämma.

Nu ska jag slita mig från soffan och göra nån nytta.

Kram♥





Kommentarer
Postat av: Erica Nordsten

Tack, tack, tack, Linda!!! Fatta hur länge jag sökt den här låten med Yngdwe Malmsteen... Hörde den för många år sen hos en bekant men kunde inte komma på vad den hette. Nu har jag låten igen och det är en riktig goding.

Så tack än en gång.

Kraaam.

2009-10-27 @ 17:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0