Förlåt, ber om ursäkt och det var inte meningen.

Kom in på ämnet skitsnack idag.
Fenomenet att folk går omkring och pratar om andra om saker som dom antingen inte vet något om eller inte har med att göra är lika vanligt som att jag tänker fan när klockan ringer på morgonen.

Inte något konstigt i sig.
Alla har nog en åsikt om någon eller bara retar sig på andra och det måste man ju få göra, men vissa saker är ju rent förbjudna att prata runt om och det kan ställa till med mycket elände och tråkigheter på vägen.
Vänskapsband som aldrig går att reparera, rykten som förföljer människor som inte är rättvisa och så den ångest som man kan känna när man vet att man inte varit schysst och vill be om ursäkt. För det är jobbigt för många.

Jag har ju själv blivit kallad det mesta. Hora, idiot, slut i roten, fitta, dra åt helvete, jag hatar dig...o.s.v och har väl själv inte varit så len i munnen alla gånger.
Men är det alltid man ska godta en ursäkt eller ett förlåt?
Får man bli så arg eller bara skvallersugen så man får säga vad som helst och sen tro att det ska räcka att skicka ett sms eller att nån ska komma och säga förlåt och så ska man kramas och allt ska vara bra igen?

Är det någon som överhuvudtaget tänker på hur den person man snackar om mår när ryktet kommer ifatt?
Är det en sån kompis som man behöver i sin närhet eller är det bättre att slippa?

Ibland undrar jag tex hur det står till i hjärnan på en person som jag blivit kontaktad av under en period och sen helt plötsligt så har JAG terroriserat denna helt plötsligt. Mycket märkligt.
Sitter inne med en hel del skitsnack av denna men det ville det nog inte pratas om förstås.

Jag har ju till exempel inte rätt att klaga på mitt ex eftersom jag är och knullar runt överallt, tydligen, vad det då har med saken att göra.
Det var läääänge sen jag slutade med det "lilla roliga" jag ens hade.

Värt att tänka på allihopa innan ni nu ställer till nåt elände som inte går att fixa till.
Varför kan man inte tala om dom bra sakerna som folk gör istället för det är vi då riktigt urusla på.

Jag är då iallafall skitbra på att snöa fast i vissa ämnen som berör mig och nu har jag säkert sagt nog för att göra nån förbannad så jag byter ämne.

Har varit och köpt målarfärg och beställt tapeter idag.
Tänkte att det kunde vara bra att ha hemma den dagen jag får ett il med att sätta igång.

Sara har (som vanligt) en massa kompisar i sitt rum. Jättetrevligt, MEN det luktar inte parfym när man går in där närmaste dagarna, snarare omklädningsrum med en massa tonårshormoner och svett...usch.
Jaja, dom har ju då kul iallafall. Jag får vädra ur senare.
Emil fick sova hos en kompis ikväll och det känns skönt. Det är inte så kul att vara på jobbet hela dagarna när dom har lov och är hemma ensamma så nu vet jag då att en av dom har sällskap imorgon.

Min kramis är ju långt borta än men imorgon hoppas jag på både kramar och mys för då kommer han hem. =)

Nu ska jag hoppa i duschen innan desperata börjar och då blir det lite onyttiga chips och dricka ikväll.

Tjing.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med fullständigt om allt skitsnack. Man blir så less. Har fått min beskärda del av det också. Det slutar alltid i massa missförsånd och färefter mer skitsnack. Något jag lärt mig av det hela är att jag vet när jag ska hålla truten själv, eller prata med personen ifråga öga mot öga.



Visst gillar vi alla lite skvaller, men det finns alltid en gräns.

2009-10-28 @ 00:08:41
URL: http://zantoria.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller med fullständigt om allt skitsnack. Man blir så less. Har fått min beskärda del av det också. Det slutar alltid i massa missförsånd och färefter mer skitsnack. Något jag lärt mig av det hela är att jag vet när jag ska hålla truten själv, eller prata med personen ifråga öga mot öga.



Visst gillar vi alla lite skvaller, men det finns alltid en gräns.

2009-10-28 @ 00:08:58
URL: http://zantoria.blogg.se/
Postat av: Erica Nordsten

Haha! Vet hur det känns med att råka ut för skitsnack! Det är aldrig kul. På Beda och Robbans bröllop skulle, enligt en viss person, Niklas ha satt på mig på stenmuren bakom hembygdsgården där i Höglandsnäs. Dessutom skulle det ha skett mitt framför ögonen på alla lekande barn! Snacka om sjuk fantasi! Fan ta den kvinnan. Nykter var hon dessutom. Jag med, så jag vet precis vad som hände och inte hände. Fy fan, säger jag bara.

2009-10-28 @ 18:42:20
Postat av: Jag själv

Ja du Erica, jag hörde det där och det är nog så enkelt som att den där personen haft torka en längre tid och såg syner. Men tanken var inte så dålig om det inte hade varit för alla barn då. ;)

2009-10-28 @ 19:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0