Hjärnspöken

Nu har man legat och snurrat i sängen ett tag, men nu blev jag less.
Ligger och läser en jättebra bok men kommer på mig med att jag inte riktigt är med i det jag läser. Har sovit som en kratta hela veckan och stupat på soffan varenda eftermiddag i några minuter iallafall.

Nu är det ju fredag och jag vet inte riktigt vad jag vill med den här helgen. Barnen ska ju tillbaka till Manne och vara där tills nästa fredag.
Ikea väntar mig och Alko då förstås, och det blir ju behövligt med lite förvaringsgrejor i huset. Antar att det blir dyrt som vanligt men ska försöka att bara köpa det jag har tänkt mig. Förutom ljus då förstås som alltid slinker ner och mer än jag egentligen behöver dessutom.

Är som sugen på en krogrunda och träffa lite folk.
Det känns som att jag blivit en tråka nu igen och släppt en massa gas som jag haft på pedalen hela sommaren och det är ju så det brukar vara också, man blir lite lugnare med sånt när värmen försvinner och det går mot vinter.
Jag har då haft riktigt kul under dessa månader och det har varit skönt att bara få vara jag och inte ta hänsyn till nån annan.
Missförstå mig inte, jag har inte tråkigt nu heller och nu har jag ju annat som ger mig både glädje och huvudbry som jag ser fram emot varenda dag.

Däremot så har jag just insett att jag nog (tyvärr) är oförändrad iallafall på vissa plan fast jag både trodde och önskade att det inte skulle vara så.
Tjorvigt och jag vill egentligen inte gå in så mycket på det, men ibland önskar jag att jag kunde låta bli att vara så jävla ärlig och uppriktig.
Har man väl öppnat käften så får man ju stå för det då och ta konsekvenserna och då kan det genast bli jobbigt.
Ska försöka ta efter Lisbeth Salander litegrann och bli en hårding istället för en mjukis för det verkar så skönt att hantera händelser och känslor med iallafall ett uns av nonchalans.
Men å andra sidan så är det nog en bra egenskap i det långa loppet att vara ödmjuk och kärleksfull.
Iallafall när det tillåts.

Nu blir det till att ta en cigg ute i nattkylan och invänta John Blund som aldrig verkar vilja kasta grus i mina ögon.
Ska också krama och pussa på mina barn innan jag kojsar, för dom kommer jag att sakna såklart.
Jag vill inte att dom ska fara...

Godnatt.♥


Kommentarer
Postat av: beda

Oj,oj,oj...Lisbeth Salander år inte å leka med, jag tycker du ska fortsätta å vara ödmjuk å kärleksfull till din omgivning....hon har ju INGA vänner, inte några hon släpper in på livet iallafall. Sån är ju inte du.

2009-10-16 @ 10:14:19
Postat av: Linda

Jag håller med Beda...du ska absolut fortsätta vara som du är...fast jag förstår hur du menar...lite tuffare kan man behöva vara ibland om inte annat för att "skydda" sig själv o sina känslor...Ha en trevlig helg o kram!

2009-10-16 @ 19:15:41
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma
Postat av: Lennart

Tack för maten! satt som en fläskläpp :)

2009-10-16 @ 23:53:15
Postat av: guld

från silver till brons

tråkmåns ;-)

2009-10-17 @ 23:26:12
Postat av: Jag själv

Jag förstår inte riktigt kommentaren om guld och silver och det men jag har ju inte så mycket förstånd så det är ju inte så ovanligt...men guldet kan ju komma ut ur garderoben så kanske jag blir roligare då.

2009-10-18 @ 16:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0