Pust

Fi fan så menlös arbetsdag jag har haft idag. Inte ofta jag känner att jag går på jobbet och gör onytta men idag har jag då fan rätt till det.
Har städat väggar, ventiler, takarmaturer och rör som knappt är smutsiga, bara för att dom betalar för det. Måste göras men det är inte så kul när det inte syns att man gjort nåt.
Hoppas att jag inte behöver gå där en dag till för mig själv för då tror jag att jag blir knäpp.

Sara är feberfri idag och till synes frisk. Ska ändå försöka hålla henne hemma en dag till från skolan som är nog förpestad med svinflunchor och annat men det är inte lätt.
Ska väl vara glad över att dom längtar till skolan ändå men jag vill inte att hon ska bli sjuk snart igen.

Blev upplyst av Gabbe idag att min senila hjärna har tjorvat till det (igen) när vi började prata om Halloween. Har ju varit så inställd på att jag har barnen då och ska åka upp till Jörn med dom och kramis, men nu har vi ju ändrat bytesdag till fredag så då visade det sig helt plötsligt att jag INTE har barnen då...
...aha, ja då är det väl bara till att jag och kramisen åker själva dit och myser (inte så illa det heller) eller så skiter man i det. Men det vill jag inte heller för jag saknar att åka dit och svamla med alla som är där.
Det är så skönt att man är ute i friska luften, sitter vid brasan och dricker varm choklad med mintu och bara tar det piano. Det var faktiskt väldigt nyttigt för mig för det är typ enda gången jag kopplar av för där finns det inte så mycket att städa och greja på med.
Barnen saknar det där livet jättemycket. Vi hann ju inte ha det så vidare länge men jag tror att vi allihop blev glatt överraskade över hur kul det var.

Har varit in till stan en snabbis efter jobbet idag och köpt hårfärg till Sara. Hon har fått för sig att hon ska bli svarthårig nu så det är väl bara att smacka in det ikväll då.
Emil har vi haft utvecklingssamtal med på skolan idag och jag är så fashinerad över mina barn! Vem i hela fridens dar har dom fått hjärnan av? Dom är ju så himla duktiga i skolan och smarta så man är stoltare än tuppen.
Emil går i 3:an och ligger i många ämnen på målen som dom har i åk 5.
Åt lunch med han på skolan efter samtalet och han lyser som en sol när man säger hur stolt man är över honom.

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Har inte nåt att städa, inte mycket tvätt och allt är som gode fint här.
Sätter på lite kaffe i min nya perkulator som jag fick av min mor och far igår och ser om jag kan komma på nåt vettigt.

Ha en trevlig kväll.

Saknar dig, hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0