Tick tack, tick tack

Förbannade klockjävel.
Det är en sak som jag verkligen hatar när man hör det där ljudet för det betyder att det är för tyst och tråkigt.

Ikväll har jag skickat iväg barnen till Manne. Här har det varit ett gäng ungar varenda dag hela veckan så man kan då inte säga att det har varit lugnt och tyst tidigare precis, men jag har inte ens fått upp min tv så man hör inte ens den surra så nu måste jag gå och plocka ut batterierna ur varenda klocka i huset.
Påminner mig bara om tiden då jag mådde som sämst och satt hemma och lyssnade på det där ljudet i flera veckors tid.
Det känns konstigt att jag ska lalla på själv nu en vecka utan barnen för det var ju ett tag sen vi hade det så och jag hoppas att dom kommer att hinna känna lugnet i ytterligare ett nytt hem.

Helgen har varit bra, igår hade vi lite festligheter och det var trevligt.
Känner mig lite sliten idag faktiskt.

Har varit förbi mamma och pappa i lägenheten också. Pappa hade tillbringat sista dagen på sjukhus i Turkiet. Uttorkad och jävligt svag var han men han kom sig hem iallafall och får vila sig. Stakars lilla pappa, han har otur han.
Ska åka dit imorgon också och hjälpa till med diverse saker. Fick mig en Bacardi razz, det är inte illa det.

Nu vet jag inte riktigt om jag ska gå och lägga mig, trött som jag är, eller om jag ska börja med nån ouppackad kartong.
Jag vet hur det brukar vara när barnen far iväg för veckan, jag blir lite lägre än vanligt och ligger mest och trillar runt.

Nu har jag en hel vecka att tillbringa hur mycket jag och min kramis vill, och det är ju då ändå inte fy skam om man ska se det positivt.
Han är en värdig ersättare att krama på kvällen när jag inte kan krama och pussa på mina barn.
Det känns spännande det här, vad framtiden har att erbjuda.

Nu ska jag ta en kaffekopp och försöka stretcha ut min otränade kropp. Inser att jag inte är 20 längre och måste börja jobba mig bakåt i ålder för att orka med alla aktiviteter.

Ha det. Kram.♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0