Missförstådd?

Tänkte bara klargöra ett par saker som jag för övrigt tror att jag redan skrivit i tidigare inlägg så att ni som läser regelbundet redan förstått.

Fick en negativ reaktion av mitt ex igår efter incidenten jag tog upp och som jag skrev redan då så kan jag förstå att det känns trist för han när han inte får glada barn som mer än gärna vill fara till pappa när det är så sällan.
Att barnen är hos mig nu på heltid (förutom då varannan helg) beror ju då på att han inte har nåt eget hem att erbjuda dom utan bor hos sin far/tjej.
Jag lade själv fram det alternativet pga att jag inte tycker att det kanske är så kul, varken för barnen eller för hans far att dom ska bo i ett hus som bara är tillfälligt och inte deras riktiga hem.
Så jag vet att han gör det här för barnens skull, för att dom ska ha det bra och annat har jag inte sagt.
Väldigt storsint av han, verkligen. Men jag sa dessutom att han får träffa barnen när han vill och det där med varannan helg har han själv bestämt, inte jag.

Synd att få den reaktionen jag fick för jag överdriver inte, förtalar inte och försöker inte på något sätt förvrida situationen i fråga, utan det jag skriver om händer faktiskt och som jag upplyst om tidigare så skriver jag oftast efter den känsla jag har för tillfället och då jag skrev igår kändes det verkligen inte bra.
Tycker inte i efterhand heller att det var en bra lösning på problemet dom hade just då men så blev det och jag tycker att det är nåt som han måste lösa på bättre sätt när trotset och gnället kommer.

Jag kan ta kritiken och förstår att det är på väldigt många punkter vi har olika åsikter om mångt och mycket, och det respekterar jag. 
Anser däremot att det är ÄNNU viktigare att prata om sånt nu än när man bor tillsammans i en familj, just för att barnen ska förstå att man är enade i att bestämma vad som är rimligt för dom.
Ju mer vi är överens och behandlar dom på samma regler och bestämmelser ju mindre tjafs och "men det får jag ju för mamma/pappa" situationer kan vi undvika när dom ska vara varannan vecka hos oss båda.

Tycker annars att vi haft en bra period med just pratet och det har känts bra.
Jag önskar han lycka till nu med flytten och hoppas att det blir bättre då han får sitt hem.

Hade annars en mysig, trevlig och skön kväll med kramisen igår.
Hade tänkt ta en bastu och en öl på kvällskvisten men i och med att jag visste att Sara skulle komma då och då som hon brukar när hon är i krokarna på exets helger så åkte vi och hälsade på lite vänner och for inte till mig förrän senare.
Det var så mysigt att få somna mot han, ha ett par armar omkring sig och vakna likadant. 
Jag tycker väldigt mycket om honom.

Ikväll åker vi ju på partaj och det ska bli skitkul. 

Ha en trevlig kväll allihopa!
Det ska jag ;)
 

Kommentarer
Postat av: Linda

De var jätte kul att träffa er oxå ::)) Hoppas ni hade trevligt igår...kraaam

2009-09-13 @ 08:38:50
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0