Å hej, å hå

Har så fruktansvärt tråkigt!
Har legat och vänt mig och vridit mig halva natten och vaknade kring 4 för att bara ligga kvar tills Nicklas skulle upp och iväg på jobbet.
Halv 6 var jag på jobbet och började städa och det tog inte länge innan jag blev varse att min rygg som jag haft problem med sen förra veckan inte var redo när det började bränna och värka, så nu går jag med putstjärt och svankar som bara den och inte har jag en karl som ska komma hem ens. Hrfm.

Nicklas är i Happis och jobbar och kommer inte hem förrän imorgon (hoppas jag iallafall) och inte några barn har jag att se fram emot heller som ska komma hem och mysa med mig så jag går mest omkring och vandrar.
Håller redan på att bli galen av tristess och måste nog knata upp på affärn för att handla lite bakingredienser för att ha nåt att pyssla med.
Då kan jag sitta och tröstäta det ikväll.

Helgen har varit bra.
Fredagkväll var vi hos Bejda och grillade och drack några cider.
Premiärgrillning för oss, inte så konstigt med tanke på hur mycket snö det är på min altan än sen det rasade och förstörde mitt tak, men nu ska det banne mig inhandlas en grill för det är så jävla gott!
Jag får stå nån annanstans och grilla än där.

Lördag var lugn.
Slappade hela dan och åkte sen och drack kaffe och surrade hos Nickes kompisar.

Igår var vi mer eller mindre hos Nicklas hela dagen.
Var bara hem en sväng och fick besök av en gammal skolkamrat som jag inte träffat på länge och hennes son.
Det var kul.
Kvällen blev tidig med ett avslut av Halleluja-moment.

Nu gör jag precis ingenting.
Har fått skratta lite åt min knasiga kompis "the fuckup" som ringde.
Ena stunden kan man inte låta bli att skratta för att i nästa bli så rosenrasande av hur knäpp man kan bli, men det är ändå alltid intressant att höra vad han lyckats åstadkomma sen sist vi talades vid.
Kollar ihärdigt på klockan för att i nästa stund komma på att jag inte har nåt att se fram emot vad gäller tider idag så nu ska jag klä på mig och ta en prommis på Lumpe för att röra mig lite och se om man kan räta upp sig nån gång.

Kommer antagligen att ha fika om någon är sugen på en kaffetår och en kaka senare.
DET är ovanligt nuförtiden, så passa på!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Mmm. Fika är alltid gott ;-)

2010-04-19 @ 16:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0