Drömmar

Ibland drömmer man saker som man skakar på huvudet åt när man vaknar och undrar hur i hela fridens dar hjärnan kan skapa så korkade drömmar som inte går ihop på nåt sätt.
Det är personer man knappt har nån som helst anknytning till som kan poppa upp i drömmen och konstiga händelser och allt möjligt.
Sen finns det då drömmar som man kan gå och tänka på hela dagen som satt spår men som inte har någon grund iallafall.
I natt har ju då Nicklas varit otrogen.
Då satt jag i samma sits som för ett år sedan och var ensam och sviken och hjärtat bultade så det nästan hoppade ur kroppen när jag slog upp ögonen. 

Vad handlar det om?
Rädsla?
Tvivel?
Att vara avvaktande?

Jag har verkligen sagt till mig själv att jag inte ska döma, tro på att jag är värd någon som är värd mig och att det finns någon som kan älska mig så mycket så att andra är otänkbart.
Jag känner mig trygg med honom.
Trots vad folk säger och vad som finns i bagaget så vet jag att människor kan förändras och att man kan hitta någon som kan få en att tänka om.
Jag har ju själv varit där och när man tänker tillbaka på det så undrar jag hur fan jag tänkte.
I dagens läge så skulle jag aldrig kunna bedra någon.
Både för samvetets skull och för att jag vill ha en framtid med den jag älskar.
Man bygger ingen framtid på lögner.

Enligt drömtydning så beror såna drömmar på att du förmodligen är djupt osäker på ditt eget värde och osäker på om du är älskvärd.
Inte så konstigt i mitt fall kanske men det är ändå jobbigt att ha det i bakhuvudet.
Det finns där och kommer fram titt som tätt.
Jag analyserar, funderar och skenar iväg ibland när han säger nåt och jag känner mig bara knäpp och hispig.

Har funderat många gånger på att gå och prata med någon som kan hjälpa mig att tänka annorlunda.  
Jag är livrädd för att hur jag tänker ska förstöra för mig för all framtid och jag vill inte vara så.
OM det skulle hända mig igen så vet jag inte hur det skulle bli.
Antagligen leva i celibat och varna min dotter att hålla sig borta från killar för att dom är svin.

Nu är det ju inte så och jag ser bara ljust på vad framtiden har att erbjuda.
Han har fått liv i Lundbergarna och det känns som att alla är nöjda och glada med hur vi har det nu.
Peppar peppar ta i trä, hoppas att det håller i sig.
Forever.




Kommentarer
Postat av: en vän.

Det är bara du som kan bestämma dig för om du litar på honom och vill satsa. Om du inte litar på honom är det ingen ide att vara tillsammans. Tro på dig själv och skit i vad andra säger. Lyssna på din magkänsla, det brukar oftast vara det bästa. Om det sen skiter sig, ja, men då har då du i alla fall gett allt du har i god tro och det är inget man ska skämmas över...

2010-04-15 @ 15:36:32
Postat av: Jag själv

Det är svårt det där, det hade nog inte spelat någon roll VEM det varit, men som sagt, jag känner mig inte osäker på honom men rädslan kommer nog ändå att finnas där och det är inte hans fel. Jag VILL satsa och satsar uppenbart också. Han är helt perfekt för mig och den jag vill vara med.

2010-04-15 @ 15:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0