Heavens on fire

Vaknade av att jag glömt att stänga dörren till sovrummet och hade solen skinande i ögonen.
Det är såna här morgnar man bara vill studsa upp ur sängen och möta dagen med att gå omkring och vissla och känna sig så där allmänt belåten men för min del blev det inte riktigt någon studs som tiger i Nalle Puh skulle ha gjort utan lite mer som en nykläckt kalv på ostadiga ben.
Ryggen vaknar inte till liv förrän vid lunch då man vandrat runt här i några timmar.
Vissla kan jag inte heller vidare bra så jag drog bara några få tjut och insåg att det inte gjorde en sån här dag rättvisa och satte mig här istället med kaffekoppen.

Var på föräldramöte på Emils skola igår och dom fick klassindelningarna inför höstterminen i 4:an. Mellanstadiet nästa då för minsten.
Nu har man inga småbarn längre.
Tror då att grabben blir nöjd för han kommer att gå med dom han umgås med och det spelar nog egentligen ingen roll för han har så lätt för att passa in med alla och skaffar sig snabbt nya vänner men det är ju ändå kul. Många av dom som går i hans klass nu har ju följts sen dagistiden och känner varann väl.

Dom är så duktiga mina barn.
Något måste man ju ha gjort rätt även om man själv inte är den brightaste här i världen men dom är helt fantastiskt smarta och lättlärda och jag är stolt och glad efter varenda utvecklingssamtal med dessa underbara ungar.
Att dom dessutom är hjälpsamma mot sina kamrater och får beröm för att vara artiga och väluppfostrade vad gäller beteende gör ju att man blir extra glad.
Det är ju så man velat att dom ska bli, inte bråkstakar och obrydda ligister.
Man får hoppas att det håller i sig.
Själv får man ju arga ögon, smällande dörrar och uppstudsiga uttalanden men det är nog skillnad när man är förälder. Det är ok, så gjorde jag med. Det går om när dom flyttar hemifrån. :)

Köpte slingor igår.
Nu börjar det vara dax för det. Slingor har jag gjort i hur många år som helst vid den här tidpunkten och det är nog en tradition som visar att det börjar bli nära sommaren.
Man känner sig inte lika blek och glåmig med ljusare hår och man börjar få lite färg på kinderna och ser fräschare ut så idag ska jag till Anna och få det gjort.
Kanske även kan sitta ute i solen en stund och dricka kaffe och surra med någon.

Det blir nog precis som igår, en väääldigt lång dag.
Det är så tyst och tomt här hemma utan barnen.
Jag saknar Nicklas också.
Massor.

Tar väl en kaffekopp till...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0