Vår och tjat

Har just skickat iväg Emil på årets första cykeltur. Har försökt dra ut på detta, varenda år är det samma tjat och ilska eftersom dom tycker att jag är len när dom inte får cykla så fort vägarna är torra.
Alla andra får...och ungen har ta mig fan rätt, varenda unge cyklar i Bersika nu.
Är det bara jag som är rädd för snön som fortfarande är kvar på sidan om vägen???
Började rabbla förhållningsorder som vanligt och efter ett tag så tog han själv över och berättade vad som gällde. Se där, han har visst lyssnat iallafall då.

Ryggen är liiite bättre idag.
Iallafall när man fått vara uppe och röra sig litegrann.
Det är fruktansvärt tråkigt att gå här och trampa omkring. Ligga gör ont, sitta för länge gör ont och allt, precis allt, ska ramla ner på golvet så man måste böja sig ner hela tiden.
Jag hoppas att det släpper snart för jag är redan galen av tristess och känner mig handikappad bara efter 2 dagar...

Nicklas har fått färdigtapetserat idag och jag var naturligtvis tvungen att fara dit och kolla.
Shit så snyggt!
Jag vill också ha nytt och fint, fixa och dona och bo i Bersika!
Det är fuskigt.
Nåja, ska kolla med försäkringsbolaget hur det ser ut med hjälp när det gäller mitt raserade tak, kanske kan få nån krona så man kan göra nåt vettigt åtminstonde.
Har som sagt inte vidare intresse av att lägga så mycket pengar på detta hus.

Nu har jag en janssons i ugnen och tar mig en kaffekopp i väntan på att någon ska komma hem och surra med mig.
Har gått och försökt prata bort dammet på fönsterbrädorna och tussarna på golvet men det gick sådär så min kära dotter ska få dammsuga sen och jobba av lite på systemkameran.
Ändå ganska bra att ha en hållhake där. Hehe.

Trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: ancha

Undrar just om du kan få ut nåt från försäkringsbolaget när det gäller snö som förorsakat det.

Grannars rasskydd släppte å tog med en del av taket men när dom inte skottat av taket så går det inte på försäkringen. Lite jobbigt..

2010-04-14 @ 18:07:38
Postat av: Jag själv

Det beror på vad du har för försäkring. I min ingick det iallafall men det är inte säkert att jag får vidare mycket eftersom det var länge sen det byggdes. Men man kan ju alltid få nån krona och det är ju bättre än inget alls =)

2010-04-15 @ 08:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0