12 februari 2010

Idag tänker jag på:

1. Barnen har äntligen anlänt. Sara åkte visserligen bort ganska omgående för att dom skulle ha myskväll på     skolan och kom inte hem förrän efter 21. Emil har suttit med oss och surrat av och till och busat med Nicklas som inte är sen på att hänga med. Nu ligger dom båda och sussar och laddar inför vad vi hoppas ska vara en kanondag med lite grillning och uteaktiviteter.

2. Nicklas måste nog komma 2:a. Han finns i min hjärna 24 timmar om dygnet och jag kan bara inte få nog. Igår tapetserade vi klart Emils rum och jag är väldigt tacksam för hjälpen. Ett bra teamwork. Snyggt blev det.

3. Min kropp. Den har fått tuppjuck och besvärar mig på flera sätt och nu ska jag äntligen få utredas och se om dom kan hitta vad som orsakar detta. Inte ett lätt område när man är Linda L och måste snarast få ett slut!

4. Vänner. Har haft spontanbesök idag, kul. Som jag sagt tidigare så saknar jag väldigt mycket gemenskapen jag haft tidigare och mitt sociala nät av vänner som höll mina dörrar igång. Alltid nån som hälsade på hips vips och tog en kaffekopp, men nu är det dött som i graven och det är så jävla kul när det tittar in någon. Kul dessutom att se 2 av dom tillsammans.

5. Katterna. Eller kattjävlarna som dom numera heter.
Nu ska dom dö. Alltså man pissar bara inte på spisen. Det får man inte hur psykiskt instabil man än må vara. Jag kommer att tänka på den där pisspölen varenda gång jag sätter igång med maten så en ny spis är på ingående. Leverbiffarna med potatis som Nicklas lagade till middag idag smakade utsökt men med hans minne så var nog gårdagens incident bortglömd. ;)

6. Min oreda.
Jag har blivit en slarvmaja. Ibland grämer det mig hur det ser ut men oftast så stör det mig inte så mycket. Jag gör framsteg, eller baksteg. Det är frågan, men det är skönt att blunda för det och göra nåt roligare istället. Det är på tiden om man säger så. Vad är lite damm i hörnen?

7. Klippning.
Har bokat klipptid på tisdag efter att kommit på jobbet en morgon och upptäckt när jag passerade spegeln att jag hade världens jökrufs bakom huvvet. Kammar mig inte vidare ofta och håret är nött så det är nog dax att ta till saxen. Men då är ju frågan som vanligt...lite eller mycket? Nåja, det ger sig när jag sitter där.

8. Sängen.
Denna underbara säng! Klä av sig, ligga och känna john blund komma när man ligger på kärlekens arm och ha brösthåret killande under näsan. Finns det nåt bättre?
Mysfaktorn är total och jag vete tusan hur jag skulle kunna somna utan det hädanefter.
Det är lika självklart som mjölk till palt.
Det enda som är lite jobbigt är att vi är kaminer båda två också.

Nu ska jag gå och titta på mina sovande barn som jag alltid gör när dom har kommit. Jag skulle kunna stå och se dom sova i evigheter och lyssna på deras andetag. Rofyllt.
Sen är det inte länge kvar innan mina ögon tippar omkull för jag kämpar redan.

Sov gott allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0