Förutsägbar

Kom på det idag.
Jag är skittråkig. Eller mitt liv är skittråkigt.
Missförstå mig inte, men alla vet ju allt om mig och vad jag sysslat med dom senaste 17 åren.
Jag har varit på plats hemma hos familjen dag ut och dag in och fixat och donat och behagat alla och bara varit mamma och fru.
Spännande...not!

Jag vet typ ingenting om Nicklas.
Vill jag veta? Nej, egentligen inte.
Tankar och vad han har för mål i livet - jo. Det är inte det som varit som är intressant.

Jag har ju inte varit i svängen så mycket som sagt.
Försommaren och sommaren som var är däremot den roligaste och mest lärorika tiden i mitt liv förutom när mina barn föddes.
Omtumlande, förvånande och väldigt eftertänksamt.
Det var perioden av början på att vara Linda, som jag vill vara och utan att behöva ta hänsyn och tänka på andra.
Hade ju lite äventyr ändå.
Duracellrundan ;)
Nu handlar det ju inte om så mycket mer än tillfällig tillfredsställelse, men det var ändå intressant.
Tråkiga jag hade faktiskt varit eftertraktad och ansågs vara "drömkvinnan" som skulle få en av dom att sluta leka och stadga sig. Han ansåg att Manne inte var vid sina sinnes fulla bruk som gav upp allt.
Slog inga gnistor där för min del även om det är en kanonkille men jag hade redan kärat ner mig och hade inte någon lust att leka vidare mer.

Där är jag ju kvar än.
Jag är nog inte den som har intresset av spänningen där ute. Jag tar gärna hellre livslånga minnen med en person än många tillfälliga med flera.
Spänningen slutar inte för att man stadgar sig, det är ju det som är spännande att komma på varje dag vad man ska göra för att göra dom man tycker om glad och tillfreds.

Många dagar kan jag fortfarande känna mig ensam och osäker men dom blir färre.
Kan sakna att bolla frågor och problem kring barnen med deras far, det är ju dock vi som känner dom bäst. Man kämpar på för att få allt att fungera men självklart så känns det som att man tappar fotfästet ibland.
Jag är jättebra på att tänka på alla runt omkring mig men expert på att glömma bort mig själv.

Imorgon ska jag iallafall klippa mig och sluta tidigare från jobbet.
Ska ha en "inte göra något alls dag" och bara slappa.
Kanske ta mig iväg och hälsa på nån kompis och surra lite.

Tråkig eller inte, jag är ju ändå mamma och har 2 underbara barn och han har nog rätt i det han sa.
Vill man stadga sig och ha en hängiven och lojal kvinna i sitt liv så är jag nog perfekt.
Skulle jag få leva med den som finns här just nu så skulle det inte vara tråkigt en enda dag. Han är helt crazy. =) På ett bra sätt.

Slutsvamlat för idag. 
 
Tjing.




Kommentarer
Postat av: Monika

Du och barnen är så välkommen på en surr och kaffe om ni vill! Kram

2010-02-16 @ 07:03:45
URL: http://matrixochklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0