Hipp hipp hurra

Idag fyller Sara 14 år.
Helt ofattbart var tiden tagit vägen och att hon blivit så stor.
Ska fara och gratta henne i eftermiddag.

Huvudvärken jag lever med just nu håller på att göra mig galen.
Igårkväll masade jag mig ut ur huset iallafall och vi åkte för att gratulera lilla Engla som fyllde 3 år. Världens charmtroll som blev jätteglad över en leksaksmobil som vi köpt.
På vägen hem så ringde en kompis till Nicklas och det blev att åka en snabbis dit också.
Vad jag då egentligen hade där att göra.
Vissa gånger vi åker dit så verkar enda samtalsämnet som man kan diskutera med mig vara rökning. Han stör sig verkligen på detta och jag kan inte klandra han för att ta avstånd från sånt, det är ju klokt, men man kan ju undra om han på riktigt har så mycket fördomar så att han inte anser det finnas något vettigare innanför pannan på mig att orda om.
Jag röker inte på gården deras, luktar inte när vi kommer in och vet egentligen inte vad han kan störa sig på när det gäller min last men tydligen så är det roligt på nåt sätt.
I underhållningssyfte för min del så är det inte det minsta roande och jag åker verkligen inte till folk för att höra att jag är en knäppskalle och ska förklara hur det känns att gå ut och röka när det är 25 minus ute.
När jag kommenterade det en gång för Nicklas så var förklaringen att han inte tycker om rökare och då kan man ju börja undra om det verkligen är så att det är personen Linda som röker eller just cigaretten han ogillar.
Det är för övrigt trevliga och roliga människor att umgås med men jag har inte intresse av att sitta som ett fån och roa resten av sällskapet med hans nedvärderande skämt om min last som jag gärna skulle göra mig av med om jag bara hade nåt enkelt och lätt sätt att göra det på.
Det börjar vara tröttsamt efter ett tag och jag blir inte nån bättre eller annorlunda person även om jag slutar. Jag kan himla med ögonen för mig själv och hålla god min men känner inte att jag ska behöva bli kallad knäppskalle hos någon jag hälsar på.


Annars så har jag sovit som en kratta, har dammråttor liggande överallt och skulle behöva städa idag.
Och handla.
Och tvätta.
Och jobba....

....men jag går och röker istället.


Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0