Korthelg

Kom på mig själv med att gå igenom bloggarna som jag dagligen kollar av och gnällde lite inombords för att dom inte uppdateras nog ofta.
Hmm. Själv är det då 4 dagar sen jag själv skrev och kanske haft en och annan suck och svordom för att jag inte skrivit heller så nu är det då dax.

Fredagen var det full festplanering och donande inför kvällens fest så det blev inte så mycket jobbande med att jaga dammråttor eftersom vi försökt att ha lite framförhållning dagen före så vi skulle hinna med det.
Väl hemma var det bara att packa ihop barnens saker och skicka dom till sin pappa igen.
Jag var däremot glad över att ha kvällen planerad så jag inte behövde sitta ensam och känna mig ledsen över det.
Mycket trevlig kväll med god mat, musik, svammel och tillhörande intriger.
Mycket fina vinster också  som vaktmästarna raggat fram och den här gången vann jag inte en t-shirt som jag brukar. Däremot en magväska...skratta eller gråta, det är frågan.
Jag och Nicklas var sist kvar och stängde stället.
Magväskan ligger kvar.

När man haft för kul så känns det däremot dagen efter och den tillbringades på soffan mestadels. Bakisbehoven blev tillfredsställda (sömn, 6 och mat) hela dagen av och till och jag blev inte människa förrän i morse när jag vaknade 9 och var pigg. Inte så konstigt ändå.
Lite meningslös lördag men ändå helt i min smak och vad ska man göra på helgen egentligen om inte återhämta sig.

Idag ska vi iallafall ta itu med nyttogöra.
Mitt tak ska skottas av och sen ska vi vidare till Nicke och måla och dona där.
Jag känner inte för att varken klättra upp på mitt snöiga tak eller skotta det, men nu har det snöat så förbannat så det är nog bäst innan det ramlar ner över oss.
Däremot så känns det bara kul att fara till han och göra nytta. Det är så spännande att se utvecklingen på projektet och det kommer att bli superfint när det är klart.
Ska bli kul att kunna vara där också sen.

Nu ska jag gå och duka upp för söndagsfrukost.
Sista mysmorgonen innan en ny arbetsvecka med tidiga mornar och vindögda ögon så det är bara till att passa på.

Ha en trevlig dag! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0