Vardagslyx

Är hemma från jobbet idag.
Skit men huvvet värker och jag känner mig lite vimmelkantig och hängig.

Igår hade jag och Nicklas lite tisdagslyx.
Åkte dit på lunchen istället för att fara hem och dö på soffan och köpte med mig lite lunch till snickarn och åt micromat där bland alla grejor och byggdamm.
Det var våran romantiska lunchstund med morotskaka som efterrätt. Inte så dumt ändå.
Han behöver få lite mat i magen om han ska orka hålla på med sitt evighetsjobb där hemma.

Däremot så har han ju lite osis killen på vägen.
Igår var det avgasröret som lossnade och behövde åtgärdas, kompisar hade problem som han åkte och fixade och jobbet hemma, ja det består länge än.
Med tanke på hans engagemang gentemot alla som behöver hjälp så borde han ha en hel skock med folk som står utanför dörren och väntar på att få sätta igång och snickra hemma hos han...
Tycker däremot att han oftast jobbar på själv och kämpar.
Trist.
Jag försöker ju som sagt finnas till hands när jag kan men har tyvärr inte kunnighet för det mesta kan jag säga. Han vet att jag kommer om han ber mig iallafall.

När han väl kom hit på kvällen så dukade vi upp med kex, olika ostar och te och satt framför tv:n och mumsade.

Idag kommer det att bli en sovardag antar jag.
Ska lägga mig i sängen och se lite film, eller sova film som det heter för mig och försöka piggna till så jag kan återgå till arbetet, förhoppningsvis imorgon.
Ska stoppa i mig nåt att äta först.
Det är märkligt, hur sjuk jag än må vara så nog kurrar magen efter mat och godsaker ändå.

Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Krya på dig Kram

2010-02-25 @ 10:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0