Dagen sådär

Vaknade faktiskt före 11 idag.
Börjar väl känna av arbetet som hägrar imorgon men då måste jag upp flera timmar tidigare och det längtar jag inte till!
Efter middan började jag känna mig lite off, Nicklas har ju legat med feber, förkyld och hostig nu i några dagar så det är klart man blir smittad.
La oss på soffan och skedade och blev väckt av en kompis som körde hit sin dotter så då var det kört för min del. Lämnade sjuklingen i soffan, tog sparken till Lumpe och handlade, hem och satte igång en fil-limpa och ett kok bean-dip och började städa och ta itu med tvätten.
Vad är det som får mig att tro att man kan jobba bort sjukan?
Slutade med att jag var på dåligt humör för att jag inte orkade göra klart mina sysslor, fil-limpan blev kladdig i min CP ugn och Sara och hennes lika smarta polare plumsade i meterhög snö ut i förrådet i tennisskor.
Suck...
Bean-dippen blev då hyfsad iallafall, kunde bara haft lite mera sting.

Imorgon åker Nicklas och hämtar en ny spis till mig, begagnad men vad som helst är bättre än den skitugn jag har för tillfället.

Nu ser köket ut som ett bombnedslag igen men nu säger jag upp mig som duglig flickvän, mamma och kvinna för idag.
Tar nya tag imorgon, det lär ju inte försvinna.

Sov så gott till en underbar låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0