*Fniss*

Jag har blivit jävlat sämst på att blogga.
Men ni måste ju förstå att jag har fått ett liv nu, ett väldigt bra sådant dessutom och jag har så fullt upp med att kramas och gosa hela tiden så datorn är inte precis vad som lockar.
Igårkväll så var det precis som vanligt så där underbart att krypa till kojs med min darling...ett tag...;)
Jag vet vad det handlar om när man börjar tänka på saker och inte kan släppa det, det räcker med att det är första arbetsdagen efter semestern, då kan jag bara inte sova.
Nu har ju Nicklas köket i huvudet.
Det ska väl vändas och vridas och hur ska det bli och hur ska jag göra med det o.s.v, så när jag klev upp där strax efter klockan 6 (och sovit som en kratta jag med) så hade han just slumrat till på soffan.
Stackare. Nu har han iallafall varit till Umeå idag och fixat med att beställa köket så nu kanske problemet är ur världen så man slipper vakna och tänka: Mäh, vars är min sked?

Hoppas det gick bra alltihopa och att han orkar köra framförallt när han varit vaken hela natten. Han har nämligen inte kommit hem än men som tur är så har han brorsan med sig som kan ta över annars.

Jag och Sara har varit ute med Wilma nu efter middagen.
Jag hade ett paket att hämta från min syster och vovven har ju varit inne mestadels hela dagen så hon var uppåt värre nu när det började droppa in folk.
Tog kopplet och promenerade iväg, eller snarare flög fram gjorde Sara och vi kom på att hon antagligen skulle kunna dra Sara med slalomskidorna och få trötta ut sig ordentligt.
Sagt och gjort, när vi kom hem så stod Sara startklar med slalommunderingen när jag kastade iväg Wilmas pinne...och satan vad hon tyckte det var skoj. Hunden garvade garanterat lika mycket som oss och nu är hon ändå lite trött.
På vägen mot affärn så behövde hon tydligen lätta på trycket efter maten och la en kabel vid grannens postlåda och till min förskräckelse ser jag nån som kommer och går och tänker att jag måste plocka upp det.
Människan börjar prata med mig när jag står och försöker se ut som att jag ska ta mitt ansvar och sen ser jag ju att det är Nisse. Hohoho, perfekt. Den bajskorven ligger då kvar än. =)

Arbetsdagen har varit sjukt lång och jobbig.
Kroppen är inställd på typ 12 timmars sömn/natt och resten soffliggning så benen har inte riktigt följt med idag.
Nu är den då gjord och nu börjar städningen hemma då som vanligt.
Ska ta itu med mina sysslor och sen ska jag nog baka brownies som min älskade syster skickade med i paketet. Blanda med vatten typ. Mums.

Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0