Livat värre.

Har en hel ungskock i soffan.
Fnittriga, busiga och i full gång med att proppa i sig ostbollar och karra medans dom kollar på Paradise Hotel och lär sig en massa dumheter. Hrmf.

Själv så har jag just kommit hem efter att ha hämtat Sara från stan. En hel vetenskap att få en vettig beskrivning på var dom skulle hämtas dock,
slutade med att jag stannade bilen vid konsum Djupviken och väntade på att dom skulle komma promenerandes dit istället.
Lustiga barn också, Sara ringde hem och frågade om Julia kunde sova över och det skulle väl gå bra. Till saken hörde att Julia inte var med Sara hos kompisen på Djupviken (vilket jag trodde) utan blev avsläppt här och har tillbringat dom senaste 2 timmarna med Emil och Jim.
Hmm, ja så kan man också göra.

Har kollat in Robinson finalen. Har inte följt med riktigt men sett dom senaste avsnitten så i brist på annat så fick det bli kvällens underhållning.
Hans gick ju segrande ur tävlingen denna gång, säkert bra för vissa och piss för andra men jag är ju helt övertygad om att han saknar några getter så jag är imponerad.
Det måste ni ju hålla med om ni som sett det där, han ser ju allmänt efterbliven ut när han sitter och flinar sådär.
Om så är fallet så anser jag att han är en värdig vinnare.

Nicklas är borta ikväll. Dricker bira med grabbarna.
Kan inte påstå att jag är utan sällskap med alla ungar att trängas med i soffan, men det blir lite konstigt att sätta på en film och inte ha han bredvid sig att mysa med.
Tänk så fort man vänjer sig med det.
Å andra sidan så blir det desto trevligare när han kommer hem igen. Längtar redan. =)

Har varit där idag och hjälpt till med att skotta spån, igen...rackarns osis han har.
Det finns visst inga genvägar.
Är otroligt imponerad av hans uthållighet och kämparglöd med detta projekt. Jag är inte säker på att jag hade orkat slutföra hälften.
Försöker att vara hjälpsam så gott det går och tycker att det är kul, har sett så mycket fiffiga saker på den här tiden han hållt på som jag inte hade en aning om att det existerade.
Det är mätmojänger, skärmojänger, magnetmojänger och gud vet allt.
Jag var nog impad av regelsökaren som jag lånade hem från vaktmästarna, som i och för sig visade reglar lite här och var, men ändå.

Här hemma hos mig är det stiltje på renoveringsfronten.
Har inget il alls även om jag skulle behöva göra lite tapetsering och målning här och var.
Har ett mörker i köket.
All el är urkopplad sen väggen revs och nu har lampan till fläkten också gått så när vi skulle laga middag idag fick jag gå och hämta Emils fönsterlampa. Riktigt dystert kan man säga.
Börjar till och med bli less på att tända ljusen varenda dag för att se vad man stoppar i munnen och då är det dåligt.

Imorgon är planen att åka och hälsa på Monika i nya lyan och kolla hur det ser ut där.

Nu ska jag bädda till barnen, lägga mig i sängen och kolla TV och antagligen somna per omgående. Vaknar nog när älsklingen kommer hem och kryper ner.
Hon säger det så bra om känslan av att vara kär, Linda i Köping.

"Man får inte glömma pussarna. Inte ens på söndagar."

Sen lägger hon till: Usch, alla killar retas.

Puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0