Nu är glada julen slut slut slut...

Så där ja. Nu har jag gjort ett ryck och slängt ut julen.
Eller nästan iallafall, allt är nedpackat i kartongen igen och julgranen ska bäras ut i förrådet men annars är det klart. Det är så befriande att plocka undan den, jag är ju alltid snabb på att plocka fram den.

När det väl var klart så fick jag slut sysslor och sitter nu och undrar vad man ska hitta på.
Hade velat fara och ha lite uteaktiviteter med barnen och kanske grilla en korvbit men det var ingen som var inne på att följa med och då vet jag hur det blir när inte ungarna har några kompisar...morsan duger inte att leka med.
Går omkring och är väldans hungrig just nu och som vanligt så önskar jag smälla i mig nåt riktigt flottigt och gott men det är slut med det nu.
Nåja, ibland måste man ju få unna sig men jag har ätit så mycket snask och god mat länge nu så det börjar sätta sina spår både utvändigt och invändigt.
Lite för mycket av det goda kan man säga.
Blir till att fundera ut några motionsformer som man kan tänka sig att utöva. Jag är ju inte så mycket för det där med att gå långpromenader och skidåkning och sånt så antingen blir det ett gymkort eller så får man se till att få till det i sänghalmen några gånger om dagen.

Läste ett underbart citat idag på tal om det.

"För att få behandla mig som din slyna i sängen behöver du behandla mig som din prinsessa i vardagen"

Det ligger nog nåt i det för all beröring och sånt som man får under dagen gör ju givetvis att man är extra kärleksfull och på G när kvällen kommer.
Jag är ju lite konstig som det verkar när det kommer till sånt och det räcker med att han nafsar mig i nacken eller bara tar på mig överhuvudtaget för att jag ska längta tills jag får vara den där slynan, hehe.
Frågan är ju då bara om man verkligen vill känna sig som en prinsessa eftersom jag tycker att dom verkar ha ett jävligt tråkigt och utstakat liv med en massa måsten och ska uppföra sig och se påklistrat glada ut hela tiden. Kan inte tro att dom ens törs släppa loss i sängen och beter sig knappast som några slynor överhuvudtaget. Finns säkert vett och etikett där med för dom stackarna.
Skulle vara en syn att se kronprinsessan köra lite kama sutra med sin Daniel, eller få lite spank. Hohoho.
Dom är antagligen inte bekväm med lite kladd och hårda tag. Akta naglarna...

Nog svamlat för idag.
Nu ska jag gå och sätta på lite kaffe och fara och handla.

Hojres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0