Slut på friden

Söndag igen då bara så där.
Fredagkväll började jag dricka från mina cider när jag satt i min ensamhet efter att ha lämnat barnen. Nicklas var hemma och jobbade på.
När han väl kom så for vi till Lövan och surrade och tog några till.

Klev upp före tuppen (i mina ögon, kl. 8) på lördagmorgon för att Nicklas skulle och hämta en snöslunga som han köpt men den var helt plötsligt tydligen såld så vi la oss på soffan och slappade och somnade om.
Åkte till han och skulle få nåt gjort så jag stod i garaget och målade.
Inte så mycket man är betrodd med att klara av så jag gör det jag kan iallafall. Det är ju kul att få hjälpa till med något.
Idag fortsätter arbetet med innertaket och han har farit och hämtat sin bror som ska hjälpa han och jag ska ta itu med mitt eget en stund och göra bort lite städning innan min arbetsvecka börjar med precis just det.
Nu är det ju bara vi i veckan så det blir inte lika stökigt, då kanske man inte behöver hålla på så mycket med det.
Sen åker jag och ser om jag kan bidra med något hemma hos honom.

Har haft det ganska så lugn på piss och bajsfronten med katterna. Endast en bajskorv på Emils tröja...nåja, man får vara glad över det lilla. Ska ändå höra med Mattias idag när han kan tänkas ha tid att avliva dom.
Jag ska inte behöva gå och kolla var dom har gjort sina behov varenda dag. Sist jag städade hittade jag piss lite överallt och tyvärr så verkar det som att dom inte riktigt känner sig trygga och mår riktigt bra så det känns som att det är enda utvägen.
Varken jag eller Nicklas klarar av att följa med på dödsdagen så jag vet inte riktigt hur vi ska göra med det.

Nä nu ska dammsugarn fram, sängkläderna ut på vädring och tvätten vikas så ni får ha en bra dag!

Och återigen, ni är sämst på att skriva kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0