Nu har jag tid

Hoppsan...det har visst gått ett tag.
Fick mig en mindre avhyvling på jobbet en dag pga mitt oseriösa bloggande och tänkte att jag skulle ta itu med det lite oftare men det försvann.

Nu kom jag på mig iallafall och ska se om jag kan hitta nåt vettigt att skriva om.

Vad har då hänt...hmmm...ganska mycket faktiskt.
Barnen har ju fått sitt efterlängtade sommarlov och har åkt till sin far igen. Veckorna med dom går alldeles för fort och nästa vecka har jag ju lovat Manne att få ha dom över midsommar så jag får nog bara rå om dom i 3 dagar innan dom far igen.

På jobbet har vi börjat med storstädningen. 
Pust och stånk, det är ju himla kul egentligen för det blir ju så fint men det är enformigt och bitvis riktigt jävla trist men det är några veckor kvar innan man får ligga på latsidan och ha semester så det är bara att hålla god min och göra det man ska fram till dess.
(Hoppas att det är tillåtet att gnälla lite...kanske får en avhyvling för detta...?)

Imorgon har vi då sommarfest med jobbet på havsbadet och det blir ett skönt avbrott i städningen.

Det tar sig hos Nicklas också.
Nu väntar klinker och kakel i hallen och det skulle nog bli gjort i veckan lät det som.
Om bara 2 veckor ska vi bo där i några dagar när jag hyr ut huset under summergames och då bör det ju vara någorlunda beboeligt iallafall.
Den helgen är det dessutom tjejfest på planeringen. Vi får väl se hur många brudar vi får med oss på galej.

Annars är väl allt alldeles jättebra skulle jag säga.
Kan egentligen inte klaga på något alls.
Känner mig hemma i det förhållande jag lever i nu och även om mitt sketna förflutna hinner ikapp mig ibland och ger mig en våg av osäkerhet och rädsla över vad som komma skall så skulle jag inte för alla pengar i världen ha något ogjort under det år som gått med Nicklas.

För exakt ett år sen denna dag så hade jag fullt sjå med att sälja huset i Storfors.
Usch vilken hektisk tid det var.

Känns skönt att ha en sommar framför sig som känns trygg, glad och full av påhitt.
Det var länge sen jag var så förväntansfull och anser mig ha så mycket att se fram emot som nu.

Det får vara allt för idag, kanske imorgon eller för en vecka...vem vet.
Ni får ha överseende med att jag har annat att göra nuförtiden. ;)

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0