Fågel, fisk eller mittemellan?

Jahapp, då gör vi ett nytt försök med ett vettigt inlägg då.

Har hela skocken på vift. Sara hos frissan, Emil hos kompis och Nicklas på möte.
Då är frågan: vad göra?
Finns hur mycket som helst.

Skotta snö.

Brukar inte tycka att det är så farligt faktiskt. Ganska rogivande när man kan gå ut och skotta en stund men det är under förutsättning att man kan få ha det skottat och fint åtminstonde tills dagen efter och inte tills man går ut och ciggar nästa gång och ser att man måste skotta IGEN.
Måste säga att jag är kräkless på denna vinter och vill helst bara blunda för det faktum att jag verkligen måste skotta snart, för min infart krymper om man säger så...

Dammsuga och skura

Golven är också under all kritik. Inte nog med att jag bara är lat nuförtiden men vi har haft Wilma på besök här också och det är hår, dregelfläckar och tassavtryck som skulle borda skuras bort och dammråttorna som flyger omkring är inte precis vackra heller. Inte konstigt att jag har fått myror i huset. (Jo ni läste rätt, kattpisset och bajskorvarna är väck och då kommer nya husdjur när dom andra är borta.)

Plock och tvätt

Det är jättekul när barnen är här och livar upp huset men med detta följer viss oordning och om man inte gör nåt åt det så lovar jag att det ser förjävligt ut efter nån dag.
Den ena värre än den andra och det verkar inte bekomma dom, bara fös det åt sidan så det finns en gång till sängen där man ska ligga och sms:a och sova så är det lugnt.
När man väl städat detta rum så blir det genast dax att tvätta.
Det är alltid fullt med kläder som man inte vet om dom är rena eller skitiga så det är lika bra att kasta allt i maskin och köra.

Har dock inte nån lust att göra nåt av det och sitter nu med en kaffekopp och undrar när jag ska bli ett hustruämne igen.
Nu är jag helt värde och är mycket bättre på att hjälpa andra än mig själv.
Vi överlever nog nån dag till innan det blir en sanitär olägenhet.

Min egen byggare Bob har fått så himla fint i huset.
Nu ser det rent ut som att det kommer att bli nåt. Nu är det vad jag anser vara det roligaste kvar med köket, golv och tapeter. Vad han tycker om det vet jag inte men han verkar glad och det är klart att han ändå måste se ett litet ljus i allt han har kämpat på med länge nu.
Han är så duktig.

Trots skitväder och rastlösa dagar för barnen så har huset varit ovanligt glatt och vi har haft några riktigt trevliga kvällar här hemma.
Inte så att vi brukar ha det tråkígt eller dystert på nåt sätt i vanliga fall, men en tonåring är inte alltid på sitt allra bästa humör och munter så dom dagarna vi haft nu med en otroligt glad och sprallig tjej har gjort oss alla på ännu bättre humör än vanligt.
Själv kan jag bara förundras och imponeras av min kärlek, det visar sig gång på gång hur fantastisk han är och att han verkligen bryr sig om oss alla här i huset.
Vi har en härlig stämning och det känns tryggt och bra här hemma.

Nu: mer kaffe.

Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0