Äntligen tisdag...

...för då är det onsdag imorgon och då är det sista arbetsdagen för veckan!

Jag har tagit flexledigt på fredag och kan snabbt räkna ut att det blir 4 dagar utan måsten och förhoppningsvis en hel del mys, grillning och kvalitetstid med mina kära.
Dotra har redan börjat sin planering med sovfrämmande, sova borta och kompisar (antagligen dygnet runt) och Emil han är ju nästan aldrig själv heller så dom lär ju vara på vift mest gissar jag. Men men, vad ska man sitta hemma med oss för?

Just nu så har jag sill-schweemen.
Sill, potäter, röra och ägg till middag och det var så länge sen så jag åt massor och blev alldeles för mätt. Är ganska ställd just nu, Nicklas bil har pajat vilket innebär att han lånat min och det enda sättet för mig att ta mig till Bersika där det finns folk att umgås med är ju då med cykel och det blåser aaaningen för mycket för att jag ska orka det så det blir nog till att sitta här och vänta...och vänta...och vänta, tills det kommer hem någon. Suck.

Där kommer vi då till ett aktuellt ämne som kom upp på min kompis blogg.
BEHOV.
Hmm, ja det är ju något som alla har. Jag jobbar väldigt mycket på att tillfredsställa andras behov har jag märkt. Om jag ska vara självkritisk så är det nog så att jag gör det hela tiden och tänker inte ens mycket på att jag faktiskt har saker själv som jag mår sämre och bättre av.

Ska jag må toppen så finns det några små saker som jag gör.

1. Ser till att vara kring mina barn och Nicklas.

2. Vänner. En kaffe, ringa någon och surra och kolla läget, käka nåt eller bara glo på tv. Spelar ingen roll, det får mig att må bra iallafall.

3. Jobba. Det är skit ibland, kul ibland och sådär ibland, men jag skulle inte vilja tappa det! Träffar en massa folk i alla åldrar hela dagen och får surra och skratta och leka. Man vet ju hur trist det är att bara vara sjuk några dagar.

4. Jävlas. Jag gillar att busa. Driva med folk och spela små spratt. Tyvärr så är det inte så ofta jag kommer till skott nuförtiden men när jag väl gör det så mår jag så jävla väl. Så är det.

5. Sex. Ett måste. Jag visste tidigare också att jag behöver det och mår bra av det men vet nu att jag mår ännu bättre med nån som vill ha det med mig också. Jag behöver inte boka en tid om man säger så.

6. Mat. Godis. Fika. Ja, där behöver jag inte precisera mer än så.

Sen finns det ju en massa andra saker som man mer eller mindre kräver för att ha ett drägligt liv. Men det är så mycket och så olika från person till person så det är ju en hel vetenskap.
Det är ju också så att mår dom som är runt omkring dig bra så får du det alltid tillbaka på ett eller annat sätt.


"Seduce my mind and you can have my body,
 find my soul and I'm yours forever"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0