Då tar jag nya tag.

Nu blidde det på det här viset att jag vill ha lite ändringar här med lösenord. Jag har ju fått lite aja baja tidigare pga att jag skrivit om en arbetsplats här i vissa sammanhang, i och för sig inte på något för mig dåligt sätt egentligen, bara med glimten i ögat men tydligen uppfattas jag som oseriös och det blev lite sura miner angående detta. Tog bort vad som inte var passande och trodde allt var frid och fröjd med det.

Men icke sa Nicke,
på mitt lönesamtal i veckan så blev det mer prat om min blogg och vad som stod där eftersom chefen fått höra ett och annat på en fest som hon sa, och där kan jag tycka att det blir lite fel för hur det än är, vad jag än skriver eller inte skriver så har jag rätt att ha åsikter och tycka precis vad jag vill utan att det ska bli ett samtalsämne som ska vara jobbrelaterat och därför så valde jag detta.
Det är rent patetiskt att jag som privatperson ska måsta sitta och försvara mig och mitt liv, för det är ju det jag skriver om här på bloggen.
Ibland är det uppåt, vissa dagar neråt, ibland kanske lite ironi och av och till är jag upprörd över saker men vaddå, det är väl alla?
Får man inte vara det och skriva om det?

Anledningen till att jag började blogga är ju faktiskt för att folk skulle få veta vad jag känner, tycker och hur det tar sig efter en jobbig tid i livet och jag har inte hört annat än positiva saker heller.
Ni som läser har ju precis som jag en rätt att tycka vad ni vill och det accepterar jag ju också, jag har ju dock valt att vara öppen och offentlig med denna blogg och det jag inte skriver men ändå tycker...det vill jag ju ha för mig själv.

Måttet var rågat för mig när hon (chefen) började ifrågasätta om jag insåg att min dotter kanske läser som att jag skulle vara helt bakom flötet och inte tänkt på det,
nu är det ju så att det jag skriver inte är några lögner eller att jag hittar på en massa bara för att fylla ut texten utan skulle det nu vara så så är det ju inte nåt som vi inte pratat om jag och hon och givetvis så är det inget som kan bli någon överraskning för henne om så skulle vara fallet.
Vet inte om det var det hon menade utan kanske mer om mina fester, sexuella halleluja-moments eller tankar om mig själv, men är man 14 år så är man väl medveten om både alkohol och sex och jag tror inte att hon tar illa upp för att mamma sysslar med sånt.
Och skulle det uppdagas så måste jag ju ta ett snack med henne och helt enkelt förklara att jag gör allt för mina barn men slutar med det är inte en av dom sakerna, tyvärr.

Sönna är det då.
Nu kommer det antagligen att vara många i eran närhet, alla ni 9 stycken som ville ha uppgifterna för att komma in på bloggen, som vill veta det genom er istället för att skriva ut sitt namn eller kontakta mig personligen för detta, och jag skulle vilja att ni respekterar att jag gör det här av en anledning och isåfall hänvisar till min mail eller ger dom mitt telefonnummer så att jag själv får ge ut det.

Nu blir det en kaffekopp ute i solen, livet är bra underbart ibland. =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är bara avundsjuka för att de inta kan komma på nåt att skriva om de hade en egen blogg, som kanske inte vågar uttrycka sina känslor öppet.. Som du säger är det väl ändå ett fritt land vi lever i så vi får väl tycko som vi vill!

2010-05-10 @ 05:37:37
Postat av: Beda

Håller med dig, man måste ju för f-n kunna skriva vad man vill...och chefen har väl då ingenting med det att göra. Go girl!

2010-05-10 @ 12:48:30
Postat av: Linda

jag blir då helt chockad...chefen??? Kul att du fortsätter iaf så vi har ngt att läsa :)) Kraam o tack för senast, det var super trevligt!

2010-05-10 @ 15:39:18
URL: http://nogg.se/2grabbar1mamma
Postat av: Jenny

Absolut, jag ska skydda ditt lösen med mitt liv =)

Så länge du skriver vidare så är jag nöjd.

2010-05-11 @ 08:29:32
URL: http://liljasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0