Gamla tider

Jag ska alldeles strax gå ut på en nostalgitripp.
Där kommer jag att skratta gott åt minnen från min tonårstid med vänner och ett par flammor i unga år.

Röda vita rosen, kortspel, hångel och tafatta sexstunder i en värld utan mamma och pappas vakande ögon och i ett rum fyllt av oändlig känsla av frihet.
Några meter bort sitter dock mina föräldrar helt ovetande om sin dotters förehavanden och tror antagligen att vi varken röker genom fönstret eller har gömt undan lite alkohol i en av lådorna i stugan.

Jag ska ut i stugan bakom huset.
Vad jag nu kommer att påbörja är antagligen ett precis likadant beteende och lika befriande känsla hos min egen dotter men dessvärre så lär mina vakande ögon att kika fram genom gardinen som vetter mot stugan genom datarummet, och det blir säkert varannan minut.

Men det är dax nu.
14 år gammal vill man ha lite tid utan sin bror och vuxna med sina vänner och pojkvänner.
Det är ju inte heller så vidare långt att gå om man bara vill bjuda på lite fika eller bara kolla läget. =)

Nä nu måste jag ta och sätta igång om jag ska bli klar nån gång.
Lär bli många pust och stön innan jag kånkat ut allt som är där och kan sätta igång och fixa iordning.

Ni andra får ha en trevlig kväll.
Bjussar på lite nostalgi till er också, i form av musik.

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0