Nedräkning

Å vad jag hatar kyla!
Det är minst några grader för kallt för mig och jag vill bara åka nu NUUUUU. Men det är nära :)

Har haft en ganska positiv period i mitt liv nu.
Gnället i huvudet och pessimisttankarna har hållt sig undan och jag har känt mig ganska harmonisk. Kanske för att jag insett att det antagligen är värt allt i slutändan.

Operation Saras rum är påbörjat. Hade verkligen önskat att jag kunde göra det klart innan hon kommer på söndag igen men jag behöver hjälp och får hoppas att min kära kan ta sig tid att fixa det jag inte klarar själv så att jag kan börja spackla, tapetsera och måla och sånt som jag kan själv.
Hon kommer att bli så glad. Det har inte varit vidare snyggt därinne...

Har varit med min son till tandis idag.
Huvvaligen.
Första gången han tog bedövning för att laga hål och det var inte roligt alls. Det var det värsta av allt och han nekade i sten länge och väl innan tandläkaren lyckades övertala honom till sprutan. Hähä, han är ändå en hårding min kille.

Dotras omdömen kom i min hand idag också. Första betyget väntar och det ser uppenbart inte alls så illa ut som hennes min visade när jag frågade hur hon trodde att det skulle gå.
Godkänd i alla ämnen iallafall och då är det ju bara att puscha och sträva högre inför nästa!
Snyggt jobbat.
Själv har jag inte mycket att säga i den frågan när jag fick mitt första "godkända" betyg i gymnasiet och det var ändå på gnällen. Men man önskar ju sina barn så mycket mer än så.

Nu väntas Nicke dyka upp när som helst och jag ska smälla igång lite glögg. Har bakat saffransbullar med mandelmassa ikväll så det blir lite onyttigheter i soffan innan det är godnatt.
Men det är inte fy skam det.

Tjingeling!

"...and ever since we met you´ve got a hold on me..."

Så sant :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0