Bläää

Idag är det inte kul alls.
Trött tröttare tröttast och huset fullt i sysslor...har ingen ork.

Har vilat en timma i soffan med Nicke, det är som mer eller mindre våran rutin här i huset. Det är det bästa som finns att lägga sig och vila på soffan efter middagen och en hel dags jobb och nu är jag tröttare än vanligt med denna helvetesförkylning i kroppen.
När ska den ta slut???

Huset då...ja ni...jag får verkligen inget gjort här hemma.
Städningen som alltid varit viktig för mig, eller rättare sagt ett rent och prydligt hem att komma hem till, är som bortblåst.
Rör inte en dammsugare annat än vid nödfall, dammtorka...vad är det? och tvätten...hrmf, ja man måste ju när man inte har varken sockar eller underkläder att ta på sig om man inte vänder dom ut och in.
Oftast åker jag till Nicke och gör nåt vettigt istället.
Då får man både "umgås" lite och det är mycket roligare hos andra än hemma. ALLT är roligare om man hjälps åt.

Det finns inte så mycket "vi" tid.
Förståeligt men jobbigt och väldigt tråkigt.
Man lär sig uppskatta det lilla till slut. Skeden i soffan, middagsstunden och när vi ska gå och sova.
Barnen känner nog likadant.
Dom frågar alltid efter honom och när han ska komma hem.
Jag ser verkligen fram emot när det börjar bli klart i huset.
Framförallt för hans skull som får dra ett tungt lass mest ensam hela tiden.
Jag kan ju inte så mycket om byggerier och sånt så jag är nog inte till vidare hjälp.
Fint blir det då.
Han är otroligt duktig och jag är så himla stolt över honom och vad han fixat och donat där under så lång tid.

Barnen är ute och säljer jultidningar.
Eller Emil är det väl som åtagit sig att göra detta även i år och Sara var snäll och följde med på en runda här i kvarteret.
Så då vet ni, köp inga av drällande ungar på byn. Ring Emil istället så kommer vi!

Nu är det bara att ta tjuren vid hornen och städa iallafall.
Jag kan inte vänta med det längre för det börjar bli äckligt.

Avslutningsvis så kan jag bara konstatera även idag efter att ha låtit det sjunka in sen igår, att han är verkligen rönne. På riktigt den där. Ojojojoj, vad är det jag missat i alla år?

Tjing =)



Kommentarer
Postat av: Emelie

var en upplevelse att testa, och roligt.

Absolut ska du testa, smaken är ju som baken, du kanske älskar det.

testa och säg vad du tyckte :)

2010-09-02 @ 08:02:55
URL: http://emselii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0